07 januari 2014

Mellandagsrean

När vi var hemma hos mina föräldrar över Julen så gjorde vi en liten tripp till Sollefteå för att kika på mellandagsrean men vi blev stort besvikna över att flera affärer hade stängt Torsdagen den 26 Ledsen men några små mellandagsfynd blev det iallafall…förutom sakerna på bilden blev det en topp på Lindex och en topp o en skjorta från KappAhl…
01 Januari 2014 001
01 Januari 2014 008
01 Januari 2014 009
01 Januari 2014 010
01 Januari 2014 029
01 Januari 2014 031
01 Januari 2014 033

Idag har jag för andra dagen fortsatt röja i sovrummet…fixat och plockat i min arbetshörna/pysselhörna så Nu äntligen kan jag se skrivbordsskivan igen Blinkar det ni!!! hihi Har även arbetat mig igenom tvättbärget och småplockat på här hemma…en riktigt skön dag som toppades med gomiddag…idag blev det lax, potatis och romsås…en favorit för hela familjen!!!

Romsås
Creme Fraich
Majonäs
Dill
Röd kaviar på burk
Citronpeppar och lite citron på flaska

Laxen steker jag i smör med en massa citronpeppar och lite citron på flaska…Mums!!
~~~
I fredags gjorde vi en annan supergod mat som är superlätt att göra…fick receptet av en klasskompis från gymnasiet…

Pastasås
1 stor burk crème fraiche
2 paket bacon
2-3 vitlöksklyftor
svartpeppar
salt

Klipp baconen i strimlor och stek, häll över Crèmen fraiche, pressa i vitlöken och krydda efter smak…tar ca 10 min att göra…koka tagliatelle och njut, gärna med en grönsallad till.
~~~
Hoppas något av det ska smaka…nu ska jag krypa ner i sängen, skolväska/förskoleväska är packade, matlådor fixade…Imorgon kör vi igång med vardagen…Jobb, skola, förskola och sedan toppar vi av med ett besök på gymmet…Välkommen tisdag…snart klyver vi veckan Ler med tungan ute hihi känns gott att börja med en 4 dagars vecka.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)