18 september 2015

Bakdag i skitvädret

Ja idag hade jag samlat kraft till ett litet minibak...först blev det mannens favorit Jum Jum kaka som jag lovat ge recept på så det kommer längre ner...och sen fyllde jag på frysen med lite ost/skinkgifflar en favorit hos hela familjen :) ni hittar receptet i bloggen om ni går in i fliken med recept.
Men förutom bakning har vi inte gjort så mycket i detta eviga regnande...ett Ica besök med sonen, lagade myslunch tacogratäng som räckte till middag också...detta varvat med hundpinkningar mellan skurarna...

~ ~ ~

Jum Jum kaka

175 grader ca 35 min 

3 dl kokt starkt kaffe
2 dl russin
1 tsk kanel
0,5 tsk nejlikor
0,5 salt
3 dl strösocker
50gr smält smör

Allt ovan ska kokas i 3 minuter
Tillsätt sedan detta när det svalnat

2 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat

Häll upp i en bröad form och in i ugnen, Sedan doftar hela huset jul jul jul :) 
~ ~ ~

Sedan hade jag turen att få en försenad födelsedagspresent av familjen vid middagen...har funderat på vad jag önskar mig och förra veckan kom jag på det...så det blev ett aktivitetsarmband :) lite andra presenter jag fick när jag fyllde år var detta...



Nu ska vi fortsätta kika på idol...barnen sitter i ett bad...ja familjen har gjort helg.
Förresten måste tipsa om ett pyssel/experiment vi köpte på TGR i veckan...det var ett kartong/pappersträd som man satte i en liten platsbricka, sedan hällde man på en vätska som följde med som jag tror innehöll socker m,m 


och på bara 3 timmar hade det hänt saker...


och efter 12 timmar var dom klara :) 


tyvärr var sonen där och petade sönder sitt för dom var väldigt ömtåliga men så häftiga och fina!!! Kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)