05 december 2018

December knackar på och jag njuuuter

Tänk att nu är det "okej" att julstöka, spela julmusik, julbaka m,m m,m fast ska jag vara helt ärlig så tjuvstartade jag ganska tidigt...Julklappsinköpen börjar jag med under sommaren :P haha och julmusiken smög jag in typ oktober-november ;) Men men nuuu är allt grönt och det är bara att köra och gå "All In" och det gör jag...många tror att bara för att jag är helt julgalen så har jag hemmet fullt med tomtar och sånt men så är inte fallet. För mig är julen vit, grå, röd, trä och mycket fattigmanssilver. Man hittar många små dikesgranar, skålar där jag samlat vackra julkulor, vackra julstjärnor och ljusstakar, flera små julkrubbor... Jag har inte pyntat klart ännu och granen har inte införskaffats men det hinner vi nog ;)
Men tänkte bjuda in er på en liten smygtitt hur det än så länge är pyntat <3


Hade ni en fin Första advent? Här hemma flyttade Nissen in och vi var en sväng på Julmarknaden vid Stallet på byn. Sedan blev det första Pepparkaksbaket där det även bakades ett pepparkakshus...vi har inte byggt ihop det dock. Vi hade en sån riktig pyjamashelg ;) sånt älskar jag som är så hemmakär av mig.

Början av veckan har bestått av Nissehyss, julbak av olika sorters godis/kakor, mera julpynt, slagit in lite mer julklappar men idag blev det otäckt istället för Julmys när jag blev uppringd på jobbet från skolan...äldsta sonen hade ramlat och slagit munnen/tänderna riktigt illa så det blev till att hämta honom och åka till tandläkaren. Tyvärr va hans överläpp alldeles för uppsvälld så vi fick en ny tid nästa vecka...men dom såg att han skadat tandkött, läpp och båda framtänderna uppe och det blödde en hel del...lillgubben <3
 Så nu har jag landat i  soffan en stund efter att barnen somnat kikandes på datorn...snart soooova... önskar er en fortsatt trevlig vecka!!! Kraam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)