06 mars 2019

Vår eller inte

Alltså just nu får man göra vår inomhus eftersom det är ca -19 på kväll/nattid...burr...men men...Idag har jag haft min enda lediga Sportlovsdag med barnen och det har varit underbart!! Vi har bara varit hemma men det har varit så skönt, Milian har åkt på en dunderförkylning och Celine har varit hos en vän halva dagen...vi andra har pysslat på här hemma...Colin, Hector och jag var ute i solen och lekte 2 gånger och jag bara njöt av det underbara vädret!! Klarblå himmel och solsken :) Lovely!!

Inomhus har det fått komma in lite vårblommor och dagtid när solen lyser som bäst ser man hur skitiga fönster man har och hur dammigt det är inne :P haha det är väl ett vårtecken om något va??






Har äntligen fått upp tapeten uppe i vardagsrummet som jag köpte i höstas nångång...nu fanns äntligen orken...tyvärr så hade jag bara köpt 1 rulle från början och hoppades det skulle räcka men pga mönsterpassning och mycket vinklar med snedtaket var jag tvungen att beställa en rulle till så två helger tog det men jag är så nöjd!! Älskar denna tapet!! Nu måste jag bara välja vilken färg dom andra väggarna ska målas i...funderade på att ta upp nån färg i tapeten eller så blir det vitt eller grått...vi får se. Har flera projekt uppe i vardagsrummet ex så ska lampan ovanför bordet få ny längre sladd, nya taklampor ska upp där det just nu är infällda fula lysrör, filmhyllorna ska ha ny färg och piff och så behöver taket en omgång färg. Men det får ta den tid det behöver ingen brådska i detta huset inte ;) oftast när man hinner tänka igenom såna småsaker kommer man på nya lösningar allt eftersom som kan vara ännu bättre...sedan är jag en riktig Insta-holic och hittar mycket inspiration till inredning där :) Men kolla in den fiiiina tapeten!! Nu behövs det ingen tavla på den väggen för tapeten i sig är som en stor tavla <3 Ska ta lite bättre bilder nån dag när det är ljusare..



Har ni några projekt som ni ska ta tag i? eller projekt ni drömmer om?? Jag kollar runt mycket på både inredning men framförallt mycket trädgård!! Ååå vilka drömmar jag har!!! Men nångång ska dom uppfyllas frågan är bara när...men det är ju dessa drömmar som ger en nåt att längta efter och på tal om saker att längta till måste jag tipsa er om en show som visas ett liiitet tag till!! Har du chansen att hinna se den så gör det du kommer INTE att ångra dig jag lovar!!! Det är såklart "Kort, Glad och tacksam" jag pratar om!!! Helt fantastisk, nostalgisk, humoristisk och alldeles alldeles underbar!! Dessutom en ungdomsfavorit till mig, Kim Sulocki med och bara det är ju bonus ;) Jag skrattade i nästan 2 timmar så jag hade t.o.m ont i käkarna efteråt :P vilken energi och vilka talanger!!! Kolla in bara...vi satt såklart på första bänkrad ;) hihi



Nu ska jag sova, imorgon och på fredag blir det jobb, barnen är lediga och pappan jobbar hemifrån så dom går det ingen nöd på ;) själv har jag dessutom tidig dag på fredag!!! Yey!!!
Ha en fortsatt fin vecka!! Kram kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)