21 juni 2014

Midsommar och en Kotavla

Detta har varit den lugnaste midsommarhelgen på många år, vi firar med tokförkylning och lite stressmage/magkatarr…trevligt va Blinkar Nåja det finns dom som har det värre…men vi var iallafall iväg på hembygdsgården igår för lite firande med barnen, det blev hästridning, fiskedamm m,m mysigt och kul att få se den fina hembygdsgården…tyvärr var det kö in till den lilla lanthandeln som dom har där uppe så jag måste göra ett nytt besök så jag får se hur det ser ut där inne…har ryktesvägen hört att det finns en sak där som jag drömmer om att få äga någongång..en sak som jag vill ha i mitt kök…så om du har en sån här eller om du känner någon som vill sälja ett Karamellställ!!! Så vill jag köpa ett Ler Ler
karamellställ

Igårkväll blev det grillning och soffmys, idag har vi inte gjort så många knop pga denna skitförkylning och feber…har ändå målat klart sonens andra prylhylla som blir bilförvaring…han har redan en men den räcker inte till men så hade jag turen att hitta en exakt likadan på långloppisen som jag var på för ynka 25:- så den har blivit vit o fin idag…och ätit en massa jordgubbar såklart Ler

På tal om kotavla…jag har sett dessa lite överallt tidigare och har gärna velat ha en egen, då är tradera toppen!! Hittade ett original för en tjuga, fick dock tvätta av den lite för den kom nog direkt från en ladugård Ler med tungan ute haha men fin är den och just nu bor den i köket…
01-13 Juni 2014 16101-13 Juni 2014 163
01-13 Juni 2014 164
01-13 Juni 2014 16601-13 Juni 2014 167

Nej nu tar jag min onda mage och min trista förkylning och kryper ner under ugglefilten och kollar film med mannen en stund, är trött som en gnu men ska försöka hålla mig vaken en liten stund till…sov ju trots allt drygt 12 timmar natten som va men är lika trött för det Ler med tungan ute tur det är dags för semester efter denna arbetsveckan som kommer…

Kram på er och ta det lugnt med allt midsommarfirande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)