11 september 2016

Pysslat lite

Nu när hösten kommer smygandes så finns det lite mera tid till pyssel jag varit varit sugen att sätta tänderna i...
Först ut var matstolen som alla barnen suttit i fast nu har den fått en ny outfit så Colin kommer äta kungligt :) eller kanske man ska säga pastelligt...svårt att få till rätt färg på bilderna men mintgrön blev den :) bilderna som knäpptes ute när jag lackade den visar mest rättvis färg...sååå fin!!!






 Har även hunnit med att pyssla eller piffa till en nattlampa från ikea,en av deras nyheter var denna fina lampa... det blev ett ansikte på molnet så nu känns den varmare på nåt sätt...kan tänka mig att det skulle vara fint om man har plats att sätta upp flera molnlampor tillsammans med olika dekorationer målade :)




Nu har verkligen vardagen rullat igång med skola för båda stora barnen, den äldsta började 4:an vilket innebär fler ämneslärare, fler läxor och ett högre tempo men vår stora tjej är lika glad för det. Mellankillen började förskoleklass och det är lite mer utmaning eftersom han kommer från förskolans trygga värld till skolans värld...nu ska nya vänskapsband knytas, nya fröknar som han ska lära känna och nya regler och krav men han trivs i skolan prinsen vår. Så nu på dagarna är jag och minstingen ensamma hemma vilket känns konstigt men veckan som kommer börjar öppna förskolan o babysång så då ska vi gå dit o umgås lite.

När tiden finns försöker jag hinna med ett sista projekt i trädgården nämligen en lite större odlingshörna med pallkragar så jag gräver bort gräsmatta så fort orken o tiden finns...ska knäppa lite kort...
 Önskar så att jag hunnit med lite mera ute i år men än är det ju inte vinter så vi får väl se...hämta hem lite mer stenar till dammen ska jag iallafall hinna :P optimist javisst...

Nu ska jag fortsätta kolla film med mannen, ha en härlig söndag alla här hoppas jag på sovmorgon o en sen söndagsfrukost med hela familjen <3 Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)