26 juni 2017

Midsommarängel


En änglamamma jag lärde känna under Smillatiden delade denna otroligt vackra text i helgen, den träffade så rakt i hjärtat <3 Vi saknar en liten groda, en groda som aldrig fick dansa kring någon midsommarstång <3

Ni kan även lyssna på låten här


Midsommarängel 

I lövad skrinda så fylld utav skratt

Små pojkar i sjömanskravatt

På mjuka små fötter runt midsommarstång

Små rosa flickor med hatt och ballong

Och där mitt ibland oss i den ljuvaste tid

En tomhet, en saknad, en stilla frid

I lövad skrinda av bus och kiv

En tom liten plats. Där saknas ett liv.

 
Två ben som inte fick dansa en gång

En saknad groda kring midsommarstång

En blick som ingen fick möta idag

En änglavinge på lätta små slag

På skilda stränder, i skilda land

Men här på jorden, här saknas din hand

På sommarprydd grav i solens sken

En flyktig kyss på en skrovlig sten

 
En krans utan hjässa, en ros i en vas

Så väl dolda tårar i skuggiga glas

Och en röst som viskar i hjärtat idag

”Mamma förstå, att i dem finns jag

I barnens glittrande blick ser du mig

Jag finns här för alltid precis intill dig

I barnens klingande skratt där hörs jag

Där i vart hjärta, i vart andetag,

Älskade mor, där finns jag…”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)