11 oktober 2011

Milians lilla krypin

Vi älskar verkligen vårt hus men vi har för lite rum tyvärr…huset består av kök, vardagsrum, hall, toa och dotterns rum nere. Uppe har vi vardagsrum, stort sovrum med 2 alkover i anslutning med 2 stora garderober i varje alkov samt ett badrum. Så som ni förstår fattas det ett rum till sonen…och vi har pratat om utbyggnad för jag saknar tvättstuga nere och sedan skulle vi vilja ha båda barnens rum uppe. Men tills dess har jag flyttat ut mitt arbetsrum/pysselrum från den ena alkoven ut till ett hörn i sovrummet där sonens säng tidigare stått och han har fått denna lilla alkov så länge som sitt egna lilla krypin :) Så det är inte stort men fyller sitt syfte, dock ska vi byta ut det stora skötbordet mot ett mindre i höst för då blir det mer yta.
Har inte målat om utan färgen jag hade valt får vara kvar eftersom det ska bli arbetsrum så småningom nångång ;) så det får funka.

07-12 September 2011 045
07-12 September 2011 046
30 September 2011 00907-12 September 2011 048
07-12 September 2011 051.1
30 September 2011 00330 September 2011 002
30 September 2011 010.1
Vid sängens fotända står ett loppisfynd som jag köpte för 10:- Målade vit och vips blev det en söt liten bokhylla… Hyllan före .
Mouse_3.1
Sedan ser ni skötbordshörnan, där det ska fixas ett mindre smidigare skötbord. Igelkottspuffen har storasyster tidigare haft vi har fyllt den med vanliga kuddar för ett mjukare intryck.
Mouse_3.1
På lilla tavelväggen hittar ni dom supersöta personliga tavlorna från Barntavlor. Jag har varit supernöjd med allt jag köpt där både tavlor till mina egna barn, tavlor som present till andra men även en supersöt väggkalender.
Mouse_3.1
Under lilla tavelväggen står senaste Blocketfyndet :) en bokhylla i form av ett hus, har sett dessa tidigare hos bl.a Ellos, vet dock inte om dom har dessa fortfarande. Men har iallafall hållt utkik på Blocket och tillslut dök denna upp i helt nyskick!!! Sååå fin för några hundralappar.
Mouse_3.1
Ovanför det lilla fönstret har jag satt tavellister ist för gardiner, vill få in så mycket ljus som möjligt. Detta gör att man tar tillvara på den lilla yta som finns på rummet. Här uppe har jag ställt dom fina bokstäverna som sonen fick i Doppresent av sin moster. (Bokstäverna finns att köpa omålade hos Panduro).
Mouse_3.1
Ja det va en del av sonens lilla hörna, ska fixa en liten köksdel till höger om sittpuffen Igelkotten men har inte hunnit så långt än så jag återkommer :)

Ha en fortsatt underbar kväll/Kram Maggi

2 kommentarer:

  1. Tack snälla Sandra =) Vi ska fixa lite mer under hösten så han får ett litet "kök" eftersom han älskar storasysters kök =)
    Mvh Maggi

    SvaraRadera

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)