19 mars 2012

Loppisgalningen har fyndat :)

Japp som jag redan tjatat om så vet ni att loppisar det är en av mina “laster” här i livet!! hihi men man kan ju göra riktigt roliga fynd och nu i vår har det massor av underbara loppisar här runt omkring…

Har fått förfrågan om att lägga ut lite datum som jag vet…

Lördag 24 mars kl. 11-15, vanlig loppis i Betlehemskyrkans församlingslokal  Thulegatan 21, Sundsvall
Lördag 14 april Kl 9-15  klädbytardag i Bergeforsen (skidstadions klubbhus)
Lördagen den 21 april  Kl. 10:00-14:00
Barnklädesbytardag i Rudegården, Matfors

Lördagen 21 april är det klädbytardag i ljustorp Bygdegård kl 10 
Lördag 28 april om jag inte minns fel är det barnklädes/leksaker loppis på Folkets hus i Matfors

Så denna lista kommer utökas för det är loppisar på Tonhallen inne i ssvall, ute på Alnön o i Haga brukar det även vara Ler

Men men nu ska jag visa er några guldkorn jag hittade i helgen på den lilla lokala loppisen på byn…

12-17 Mars 2012 033
12-17 Mars 2012 036
12-17 Mars 2012 035
05-08 Januari 2012 015
Denna kommer passa perfekt bredvid prinsens riddarkläder Blinkar en liten 5:a gav jag för den…

12-17 Mars 2012 037
12-17 Mars 2012 04012-17 Mars 2012 041
12-17 Mars 2012 04212-17 Mars 2012 043
12-17 Mars 2012 04412-17 Mars 2012 045

En liten glasflaska med glaskork för en 10:a och en liten gipstavla för en 10:a …blev även 2 nya hinkar till barnen för 2.50st till sandlådan.
Fyndade en bricka på denna loppis för nån vecka sen men den har jag glömt att fota kommer någon annan dag…Brukar du göra loppisfynd?? Vilket är ditt bästa loppisfynd?? Nyfiken är jag….

Kram på er/Maggi


4 kommentarer:

  1. Men gud vad bra den där vapenskölden kommer att bli tillsammans med prinskläderna! Fina fynd må jag säga! Nu blev jag riktigt loppissugen jag med! Mitt bästa loppisfynd måste nog vara järnsängen jag köpte i somras tror jag. Men jag har gjort många fynd på en loppis i Resele också. En dam som har en jättefin loppis i ett garage där sommartid. Där hittade jag bland annat en gammal reg.skylt, inte ofta man hittar såna på loppis.

    SvaraRadera
  2. Ååå va kul...vart i Resele är detta??? Nyfiken :) ja det är underbart nu när det börjar ploppa upp loppisar med våren/sommaren :) Underbart!!!
    Skölden kommer bli kanon...och för endast 5 kr det är fynd =)

    SvaraRadera
  3. Ja, du vet jag och vägbeskrivningar... Eum, man kör genom Resele mot Sollefteå vägen nere vid Älven. Man åker förbi affären och kyrkan och fortsätter sen är det ett litet garage med en massa navkapslar på. Mittemot går det upp en väg till ett litet villområde. I detta lilla garage håller hon till. Hon bor normalt i Stockholm men är uppe på sommaren och då har hon loppis. Är garaget öppet är loppisen öppen! :) Sen finns det loppis på gamla bygdegården i resele också. och på Myregården, där har jag också köpt ganska mycket saker, och det är värt ett besök bara för att käka supergod mat!

    SvaraRadera
  4. Åååå tack för tipsen :) Får ta med mig mamma i sommar och göra ett besök!!!
    Nu blev jag ännu mer loppissugen :)

    SvaraRadera

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)