08 mars 2012

Var sak har sin plats…

Japp så är det hemma hos oss Ler med tungan ute mamman här hemma är smått pedant…hatar om det är kaos med tvättställningar m,m men dessvärre är det sånt man får ta ibland när man inte har någon tvättstuga…
Men mina nya fynd har börjat leta sig till egna perfekta platser

06-08 Mars 2012 006
06-08 Mars 2012 00506-08 Mars 2012 007
06-08 Mars 2012 013
Denna är toksöt att ställa fram kokta ägg i till frukost/kvällsfika

06-08 Mars 2012 00806-08 Mars 2012 009


Sedan hade jag lovat att visa en tokfin vas jag köpte på Dollarstore förra veckan..den använder jag som ljuslykta just nu för den passade perfekt till det med…perfekt!!! Då kan man ha den framme utan blommor med…fast jag hoppas på att få mycket fina vårbuketter nu när jag har en sån snygg vas Blinkar hihi hoppas maken läser detta!!! 
(Älskling jag gillar tulpaner i vitt o ljusrosa gärna med fina vårkvistar till) hihi

Bilderna ovan är lånad från nätet för att ge min man inspiration...

Vasen är ganska stor ca 30 cm hög…
06-08 Mars 2012 01006-08 Mars 2012 012

Jag har dåligt med vaser men nu har jag iallafall 2 fina (och några fula som jag vill byta ut)

Annars händer det inte så mycket här hemma just nu…väntar på vårvärmen så jag kan måla en vägg men då måste jag kunna öppna o vädra…ska även köpa hem mera vitfärg så jag kan måla klart jalusierna jag fyndade på loppisen…
Måste passa på att tipsa er om Nordljus rea i deras nätshop…jag gjorde faktisk några fynd för ett tag sen när jag fick erbjudande om 50% rabatt på varor som redan var nedsatta 40-70% Ler sånt gillas!!!
Ska ta mig i kragen i helgen och plocka fram symaskinen lite..är toksugen att sy och jag köpte 3 jättefina tyger på Panduro förra vecka…visar dom i helgen…kika in på panduro nu när dom fått in nya fina tyger!!! Finns tokmycke fint!!!
Kram på er!! /Maggi

2 kommentarer:

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)