21 september 2011

Vardagspyssel

Är det fler än jag som har “pysselperioder” när man har ork, energi och inspiration till tusen och vissa perioder orkar man inte nåt och har inte så mycket ideèr heller?
Just nu har vi haft en lång period av förkylning o magsjuka vilket gjort att vi enbart varit hemma i 2-3 veckor men tänk så mycket man får gjort..hihi..
Tänkte dela med mig av lite enkelt “vardagspiff” o pyssel som jag har sysslat med, plus att jag visar lite av vad jag gjort av sånt jag shoppat på sistone…
Hoppas att ni som läser vår blogg har en underbar Onsdag, det ska jag försöka ha trots tandvärk :p
 02 Mars 020 02 Mars 021.109 Mars 003
09 Mars 005
Jag köpte lite nya kökshanddukar från Hm och ett vackert ljus från Butik Anneli i Sundsvall och nu har dom hittat sin “plats” i vårt hem, till höger om tändsticksaskarna ser ni en söt liten lykta dottern gjort på öppna förskolan och självklart ska den stå bland mammas favoritljusstakar! :)

03-07 Mars 001 03-07 Mars 002 03-07 Mars 003
Har en längre tid stört mig på vår placering av micro, ovanpå vår lilla vedspis mitt i köket bredvid spisen. Inte kul att alltid se den och den ska så småningom flytta in i mitt framtida skafferi. Men nu har den fått en ny plats och istället har denna trälåda fått plats på vedspisen bredvid riktiga spisen.

09 Mars 009
Ett annat enkelt litet piff jag gjort är att knyta enkla spetsband runt lampskärmarna i vardagsrummet, dock fick skärmarna konstig färg på bild dom är iallafall beiga. Enkelt piff men mycket mer personlig lampa..eller vad tycker ni??? 

09 Mars 00111 (1) 02 Mars 010.1 09 Mars 00111
Sedan har jag även klätt om köksstolarna (äntligen) vi köpte hela köksmöbeln på blocket när vi flyttade till huset (tanken va att detta skulle vara altanmöblerna men nu bor dom i köket ist ) och då hade dynorna det rutiga tyget men dom har blivit (och var redan vid köpet liiite) fläckiga o fula av sölande småbarn och går inte att tvätta eftersom tyget är fastsytt. Nu har jag hittat ett underbart tyg på Panduro och stiftat över, fick dock lägga ett lager vitt tyg mellan. Men jag ska köpa stolsöverdrag eller dynor som man kan tvätta men jag vill ändå att tyget under ska vara rent o fint :) och om man vill kan man ha det framme vår/sommartid eftersom det är ett så vår/sommaraktigt tyg.

09 Mars 00111 (5) 09 Mars 00111 (7)
Sedan hade dottern önskemål om att vi skulle prova hennes nya deg som hon fått av sin mormor o morfar, när jag läser på förpackningen står det att man ska låta den torka några dagar så blir den “som porslin nästan” men detta gjorde att degen var rätt hård…lite som grålera men vi kämpade på.
När dottern tappade orken fick jag baka upp den sista degen och då blev det vita fjärilar som jag tror kommer användas när jag gjuter lite med betong till sommaren…det kan väl bli fint med de vita fjärilarna mot den grå råa betongen :) Så vem har sagt att det inte är kul att “dega” ..hihi..


Ja detta var vad jag hade att bjuda på idag…funderar på att visa lite från vår altan, dock är det bilder från i somras men visst längtar vi alla efter sommaren nu :) ???
Kram på er!!! /Maggi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)