02 november 2016

Första snön

Äntligen, äntligen äntligen har de första flingorna fallit utanför fönstret <3 och vi älskar det!! Tyvärr ligger det knappt nåt kvar men vinterkänslan börjar infinna sig...vilken höst det varit!! Varmt o bra väder länge länge så nu längtar jag extra mycket efter snön som lyser upp lite i mörkret :)

Vi har ännu inte "firat" halloween dock utan ska göra det på fredag tänkte vi med mys här hemma med lite kuslig dukning och sen halloweengodis och utklädda barn <3 Men på lördag då är det bara Smilla vi tänker extra mycket på och då blir det graven såklart till lillhjärtat...det går inte en endaste dag utan att tankarna går till henne...hur skulle hon sett ut idag? Hur skulle hon mått? Vad skulle hon precis lärt sig? Hur skulle hennes plats i syskonskaran se ut? Antagligen lika bortskämd som sin lillebror <3 Tänk att man ska leva resten av sitt liv med detta hål och tomrum i hjärtat...ett hål som inget eller ingen nånsin kan fylla eller förstå...Tänk att hon skulle ha fyllt två år nu i Januari...2 år...av saknad och tårar...förtvivlan och hjärtont...Vi saknar dig så hjärtat men jag känner att du är med oss jämt här hemma och det känns tryggt.

Kan inte fatta att tiden går så fort..vi firade 9 år i vårt hus i måndag, vårt drömhus där vi tänker bo resten av livet!! Jag och mannen firade 16 år tillsammans!! 16 år!?! Vi som inte åldrats en dag :P eller ja inte jag men mannen fyllde jämnt för två helger sedan så då hade vi partaj med alla våra närmsta vänner o familj. En supertrevlig fest med både vuxna och barn, god mat som vi beställde via Ica och en massa skratt och surr!! Tänk att jag nu varit med och firat mannens senaste 16 födelsedagar...det känns sjukt...känns som att det va kanske 5 år sen vi träffades...när man tänker såhär undrar man vart tiden tar vägen?? Vad har vi gjort under dessa år? MASSOR <3 Gått igenom både med och motgångar tillsammans och upplevt hur familjen vuxit och vuxit. Vi känner varandra bättre än någon annan, vi litar på varandra och alla motgångarna har gjort oss starkare men det är för att vi valt att bli starkare ihop än att låta motgångarna knäcka oss.
 Bjuder iallafall på en selfie från mannens fest ;) det är väl fortfarande inne med "duckface"



Men nu ska jag sluta vara djup :P och bjuda på lite pyssel och annat...denna veckan Halloweenpysslar vi för fullt, det är spöken, fladdermusPumpa, självlysande pärlor, svävande "ljus" (ska lägga ut en film) m,m Celine hade även pysslat en stor jättefin spindel på juniorerna. 




Jag fick äntligen hem schablonerna jag beställt på nätet så nu har jag piffat upp klinkersplattorna framför kaminen i vardagsrummet.



Vi var även hem till mina föräldrar helgen innan mannen fyllde år så då fick jag med mig lite "nya projekt" ;) hihi the neverending story med mig...sedan var det några loppisbesök i helgen som va och då blev det några småprojekt med...bilder kommer när det är klart. Utan mina "projekt" skulle jag nog klättra på väggarna. På tal om just väggar så har jag faktiskt målat om ena väggen i trappan så nu är det liggande spont som ska upp på den andra väggen där :) blev superbra iallafall en fin grå nyans målade jag över en svart blommig tapet med...

Nej jag ska fota lite mer nån dag med riktiga kameran så ska ni bli bildbombade!! Jag lovar :) Men nu ska jag lägga mig och läsa lite innan John Blund anländer, har på några kvällar snart läst ut boken "Livet efter dig" vill läsa boken innan jag ser filmen och boken är ju sååå bra!!! Hade man inte varit en sliten småbarnsmamma så hade den varit utläst redan :)



Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)