28 januari 2017

Ett köksbord som tål massor...

Ja i detta hushåll ska möblerna nog vara gjord stål o betong för att stå pall...en hund och 3 barn som har gett vårt köksbord vad det tålde gjorde att vi skruvade åt benen och nån dag senare hade hunde tacklat o klämt in sig mellan kökssoffa o bord och barnen hade återigen hängt på kanterna...så då tänkte jag att vi måste nog köpa nytt bord...fast jag kände mig inte så sugen på att köpa nytt eftersom 3 barn ska slita på det i många år till...men då kom den lysande iden!!!! Ute på vår altan har vi ett stoort loppisfyndat bord som jag egentligen behöver måla om men orken har inte funnits där. Men stabilt det är det!!! Så tjurig som jag är bytte jag plats på borden själv en dag... Altanen används ju bara sommartid så där kommer vårt gamla köksbord stå pall ett tag till och detta loppisbord blev jättebra i köket. Det ska slipas o målas i sommar men tills dess duger det!! Älskar dom vackra benen <3



Vårt kök har en väldigt svårmöblerad form, som ett L. Så vi har en gång där köksbänken är sedan kommer denna del där köksmöblerna står...


För att ni ska förstå vad jag menar...här ser ni "gången" med diskbänk och skänkar...rakt fram ser ni matplatsen...(bilder från förra sommaren)
 
  
När man står i gången och tittar åt andra hållet ser det ut såhär...till höger finns dörröppning mot hallen och till vänster Celines rum...




Idag har vi bakat, stökat o laddat inför morgondagens kalas med pulkaåkning, grillning, pinjata, en massa kompisar och såklart gofika o godis :) så nu har vi en spänd och pirrig kille här hemma som ser fram emot en dag i pulkabacken med kompisarna imorgon :)


Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)