02 mars 2017

Pysselsuget vaknar

Japp så är det, när man känner att våren närmar sig (trots snöstorm ena dagen, regn nästa och sen kör vi lite blötsnö på det suck) då vaknar iallafall mitt pysselsug!!! Jag funderar och vänder o vrider på saker o ting här hemma..haha..bär in allt eftersom mina loppisfynd som jag går loss på och mannen får liksom gilla läget ;) tur han inte är så inredningsintresserad så våra stilar slipper krocka..hihi...
Jag fick ju backa med grejandet ute på altanen där jag vårstädade och gjorde fint för kylan kom ju tillbaka så jag har inte hunnit vänja mig vid om kistan blir kvar som bord eller ej...sedan får vi se vad jag mer hittar på där ute när våren väl kommer ;)
Men jag bar in en gammal dörr jag köpt på loppis och efter att ha dammsugit av den rejält så fick den flytta in i vardagsrummet nere <3 älskar patinan och färgen!! Ska ta en bild när det är dagsljus så färgen kommer till sin rätt.



Dessutom har jag äntligen fått rumpan ur vagnen och gjort klart månlampan som jag tänkt göra under en längre tid. Såg en bild som någon duktig människa gjort och tänkte en sån vill jag göra. Den blev helt okej och får duga som framtida nattlampa, den blev ju betydligt mysigare än originallampan som va helvit...men mellansonen tyckte inte det va fint när jag gjort grått på månen ;) Den är lite sned och så men målad för hand så då blir det inte helt perfekt, tycker jag alltid blir så skakig när jag ska måla på fri hand.



När jag ändå är inne på pysseltema i detta inlägg så måste jag ju visa det otroligt söta hjärtat dottern hade gjort på juniorerna till Alla hjärtans dag!! Älskar det!! Dom får göra så himla mycket roligt pyssel där och hon älskar att gå dit! Igår hade dom gjort klart egna drömfångare, den ska jag fota nån dag får ni se... superfin!! Dessutom hade dom bakat muffins :) Perfekt för dottern som älskar att både baka o pyssla och stolt som en tupp är hon över allt fint dom får göra där...ska göra en liten bildkavalkad framöver med sånt hon gjort där <3


Nu har jag plöjt några avsnitt Antikrundan på svt play, jag som är loppistok älskar att kolla på hur överraskade folk kan bli och se alla fina gamla saker och höra vilka historier som finns bakom dem!! Såg dessutom första avsnittet av nya säsongen Camping Queens med Jonas o Tony och dom är väl för underbara båda två!!! Har du missat den serien så kolla in första säsongen :) Men efter en lång dag och ett glatt besked från Afa kassan idag så ska jag nu krypa ner i sängen får väl se om dom två stora barnen är friska imorgon o går på skolan, mellansonen har varit hemma förkyld tis o ons men va väldigt pigg ikväll men då börjar dottern klaga över halsont så vi får väl se...har de senaste 2 veckorna tänkt gå på öppna fsk med minsta hjärtat men sjuka syskon har satt stopp så jag är bara glad att jag själv håller mig pigg nu när jag verkligen kommit igång med träningen, jag har liksom inte tid att bli sjuk nu ;) haha
Kram på er o sov så gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)