13 maj 2017

Jobb och Förkylning

Japp nu är vi inne i vardagslunken någorlunda iallafall, Colin har gått 2 veckor och jag har jobbat 1 vecka för tyvärr så blev jag DUNDER förkyld efter 2 dagar så denna vecka blev det inget jobb alls. Varit hemma och snorat, hostat ut lungorna, varit utan röst och haft hemsk halsont :( ingen höjdare!! Jag hoppas att helgen ska få förkylningen att ge med sig lite...nu när värmen ska komma tillbaka o allt, då har jag verkligen varken tid eller lust att va sjuk inte!! För denna vecka har skitvädret bjudit på minusgrader på nätterna, mellan 0-7 grader dagtid, regn, snö o hagel om vartannat...så roligare väder önskas tack!!!

Har varit så trött i huvudet efter inskolningsveckan för Colin på fsk som förresten gick hur bra som helst för honom!! Jobbigast tyckte nog jag det var, han känns så liten...men han har varit nöjd o glad vid både lämning o hämtning :) Sedan min egna inskolning med nya kollegor o ny barngrupp...namnen bara snurrar runt i huvudet och det är svårt att stänga av alla ljud som ä när man jobbar med barn ;) men dom är ju för härliga!!! Kramas och sitta nära och sjunga sånger, barnen har tagit emot mig så himla bra <3 och det känns superskönt!!  Men därav dåligt uppdaterande här inne...sorry...

Det har har hänt mycket annat roligt under Maj månad som nu redan snart passerat hälften av redan!!! Vi hade vår stora Barnklädesloppis i förra helgen, jag var dunderförkyld och knaprade ipren mot febern men många glada kunder kom det så ryktet sprider sig om att vi har ordning o reda och stora lokaler :) plus en massa hembakt gofika såklart ;) men hela helgen sa bara swish eftersom det var uppackning på fre, loppis lör o sön o sen ihoppackning o utlämning på sön...Men med suuuupertrevligt arbetssällskap roddade vi helgen utan problem <3

Vet ni jag älskar ju bilder jag så resten av vad Maj hittills har bjudit på får ni se på bild istället...för vi har grillat (kycklingspett med hemgjord tzatsiki mmmm), fyllt sandlådan med ny sand, Colin har lärt sig gå ute med skor!!! Duktiga killen!! vi har firat 1:a Maj på torget med brandbilar mm, varit på långprommis med vår "varulv" ;) byggt en ny gångbro längst upp på tomten, planterat vårblommor, planterat mer fröer, krattat o rensat rabatter, smaskat jordgubbar, gjort mumsiga efterrätter, loppisfyndad bl.a. sötaste grisarna ever, tagit fram trädgårdsmöbler, firat fritidshemmens dag på skolan med ansiktsmålning m,m m,m dessutom så vann jag en tävling igår!!! En chokladboll som vägde 1010g, ICA hade en tävling och av 400 tävlande vann jag!! min gissning va 1011g dvs 1 gram ifrån!!! :P Barnen har det dom gör hela helgen ;)



Hoppas ni får en toppenhelg!!
Kram (och host, krax)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)