06 mars 2018

Sportlov

Alltså ska man skratta eller gråta när man tittar ut och snön bara vräker ner där ute...suck...detta rekordår fortsätter bara leverera snömassor och det enda jag vill ha är vår med takdropp, fågelkvitter, körsbärsträden fulla med knoppar, värmande vårsol när man sitter ute mot en solig vägg med en stor kopp te....Ge mig vår NUUUUUU.....
Att jag dessutom följer  programmet "Auktionssommar" gör ju inte att lag längtar mindre efter sommaren. Dessutom gick dom ut med årets datum får långloppisen som jag brukar ta del av varje sommar, tänk er en hel dag med bästa sällskapet, solglasögonen på, bra musik, underbart väder och från loppis till loppis en HEL dag :) himmelriket!!!

Men tillbaka till vardagen, idag har jag ledigt med kidsen och har Sportlov. Jag har tagit ledigt tis, ons o fre sedan jobbar jag kortdagar mån o tors så det blir en bra vecka med en massa tid med barnen <3 Idag hade Celine planerat heldag med juniorerna men det blev ändrade planer så vi är bara hemma o myser, vädret gör att man vill inte ge sig ut efter vägarna heller så jag tror det blir film, soffan, lite städning och kanske så bakar vi pizzabullar och förhoppningsvis en sväng på gymmet på em/kvällen. 

I söndags kom jag äntligen iväg och såg sista filmen i Grey triologin, dom är ju så bra dessa filmer och dom har ju valt klockrena skådespelare för huvudrollerna!! Men suck nu har man sett alla så nu får man börja och se om dom igen :) Mysigt att gå på bio men vi fick salongen som gud glömde kan jag lova, liten, tokvarmt för det kändes inte som att ventilationen var på plus trasiga säten...väldigt dåligt med tanke på hur dyrt det är att gå på bio.Troligtvis ska jag gå på bio med dom stora barnen på tors när pappan jobbar hemifrån och då ska vi nog se Pelle Kanin tror jag... Lite sportlovsmys :) och imorgon blir det nog badhuset för hela slanten med alla barnen. Vad har ni för er på sportlovet?? 
 Om min ork finns där ska jag måla om ena väggen i vår trappa, så vi får väl se om det blir så ;) har tänk sätta brädor där men just nu målar jag den nog grå så långe...för släpvagnen är ju lite insnöad om man säger som så :P haha så åka o köpa brädor är inte aktuellt just nu...




Stor kram på er!! Snart är våren här <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)