12 juni 2018

Storfamilj denna vecka

Yes denna vecka är vi storfamilj här hemma när vi har farmor och barnens bonusfarfar på besök :) Supermysigt!!!! Passar även väldigt bra eftersom Colin inte är helt pigg ännu efter sin förylning så nu får han en extra vecka med vila lillgubben <3

Har varit själv med barnen sen i torsdags och dessutom blev det vab med Colin som varit förkyld och haft en hemsk hosta som gjort att han både sovit dåligt samt kräkts av hostan...men men har fått en jäkla massa gjort här hemma eftersom han sovit mestadels lillgubben <3 Har äntligen kommit till skott med att måla om kökskaklet så det gick från slitet mörkgrått till en ljusare grön/grå färg :) vart superbra!! Måste säga att färgen hållit väldigt bra eftersom jag målade om kaklet för måååånga år sedan från fult aprikos till grått och nu var det på tiden med lite uppfräschning för det slits ju rätt mycket vid diskhon. Ska fota i dagsljus så färgen kommer till sin rätt. Men sedan så har städningen här hemma fortsatt efter att startskottet med skafferiet gick :P så Milians lilla rum var nästa projekt som vi rensat o städat ur ordentligt och han blev så himla nöjd...men även där har jag inte hunnit fota så det kommer... nu är sovrummet nästa projekt som jag började så smått med i helgen, sedan förråden ute (usch vad mycket bråte det samlats på i vinter)...
Men vi har faktiskt hunnit med lite mys o trevligheter också när pappan varit på Bröllop...det blev en heldag i stan med två andra härliga mammor o deras barn...ni vet en sån där kravlös dag där vi gjorde vad vi kände för :) vi strosade lite på stan, köpte med oss blandad mat vad nu alla va sugen på och satte oss vid hamnen och njöt av solsken, god mat (sushi för min del) glada barn och sedan gick vi en sväng på Tivolit som var i stan...efter det en sväng till skateparken där Milian fick prova sin nya kickboard som han köpt samma dag och Celine körde sin airboard...en liten snabbtur på stan och sedan hem <3 Men det va så himla fint väder när vi kom hem på eftermiddagen så vi fort en snabbis ner på stranden och badade o solade en stund innan vi gjorde kväll <3
Vad har vi mer gjort...jo även söndagen va vi en sväng på stranden, sedan har barnen invigt nya vattenbanan vi köpte i stan och den var en hit!! Besök till graven för att blåsa såpbubblor för stora/lillasyster, soff o filmmys, tacomys och då lagade barnen maten helt själva medans jag klippte gräsmattan!! Vilka stora o duktiga barn jag har!!! Dessutom har jag galet nog bytt ut spjälsängen mot växasäng i slutet på förra veckan...tänkte att vi tränar när pappan är borta och det har gått kanon!!!
Ja vad säger man vila får man göra i graven va???
Nu ska jag slå igen mina blå/grå för kvällen för imorgon slår jag upp portarna kl 06.00 på jobbet så alarmet ringer 05...gäsp... Har sett på alla galet bra prestationer i kvällens final i Biggest!!! Shit va duktiga dom varit!!! Det programmet ger både energi o inspiration till att fortsätta med min egna träning av 4 barns kroppen ;) allt slit lönar sig tillslut...






Men sov så gott alla fina <3 Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)