06 juni 2018

Högsommar i Maj :)

Tänk nu har hela Maj månad passerat och vi har haft högsommarvärme nästan precis hela månaden :O värmerekord delux men helt underbart!!! Har blivit mycket sol o bad denna månad och det har nog aldrig förr hänt här i Sundsvall :P haha Barnen har badat var o varannan dag och själv har jag badat i sjön 4 ggr redan i år...det ni!!!

Vad har vi gjort här i Maj då?? Jo det blev ett besök till tatueraren för mig o syrran <3 nöjda blev vi båda två!!
Det har blivit många lång härliga promenader i helt galet vacker natur <3 både med underbart sällskap av goda vänner men även med min lurviga kompanjon (som jag dock får dra runt vissa sträckor eftersom det bor många tikar i området, hihi)
Sedan har det blivit lite ommöblering både på altanen och i vardagsrummet nere men än är jag inte helt nöjd...det har iallafall flyttat in en mörkgrå soffgrupp som jag älskar <3 har även äntligen fotat nya taklampan jag skrev om i förra inlägget som tyvärr va för en månad sen... Tiden räcker liksom inte till när man jobbar heltid, har 3 barn, 1 hund, 2 katter och ett hus o stor trädgård...haha...sedan har vi knappt varit inne när vädret varit så fantastiskt!!! men men...
Det har blivit mycket glass såklart, mjukglasspremiär på Dannes kiosk men även vår egna frys har varit fulladdat :) Mitt nya favoritsnacks är frysta vindruvor!!! Så himla gott och smakar som små glassar <3 mums!!! Prova prova!!!
Sedan har vi firat både morsdag och igår Celines 12-års dag <3 Jag hade turen att få favoritparfymen, underbara kort o teckningar, blommor och ett underbart ljus...dessutom gick hela familjen ner till stranden och efter det fick jag sitta ute i solen medans dom lagade middagen <3 lyx!!!
Sedan kan jag inte fatta att mitt äldsta barn redan hunnit bli 12 år!?! vart har dom åren tagit vägen??? Mitt stora stora hjärta som dragit iväg på längden!! Snart är hon längre än mig...
Vi firade henne i förskott på söndagen eftersom hennes pappa jobbade borta på måndagen o kom hem sent då...en mycket nöjd tjej har vi iallafall som fick många saker som stod på önskelistan...dom bästa presenterna från oss i familjen var en airboard och 2 spel ur serien Sims4 så hon åker runt på airborden och bygger hus i spelet på kvällarna ;) utöver dessa presenter var det både böcker, tavlor, skor, kläder, smink m,m m,m

Det har även varit mycket stök ute i trädgården och det blommar precis överallt redan!?!  Har så många tankar o idéer om vad jag vill göra där denna sommar :) sedan så får vi se vad tiden räcker till för barnen o familjen går alltid före allt annat <3 men allt trädgårdsarbete är även grym träning för hela kroppen!!! Så win win :)
 
Nya taklampan!!! Love it!!! <3

Lillebrors ständiga kommentar till alla som äter något "smaka smaka" tilläggas bör att han redan ätit upp sin egna...






Celine hade bakat till familjen på Juniorerna <3

 
Ett städat sovrum då får man passa på att fota ;)
Första frukosten på altanen i början av maj :)
Bjöd syrran på Gofika på "Det goda bruket" efter att vi tatuerat oss
Systertatueringarna <3 We love Disney
Twinkle twinkle Little star My perfect angel is what you are -
<3 Smilla <3

Celine fick naglarna fixade av moster :)
Smillas körsbärsträd blommar <3
Köpt mig en rosenportal
Världens skönaste OCH snyggaste skor
Har haft Hitta Nemo med mig på stranden
Nyfrissad Colin
Nyfrissad Milian
Mitt största och mitt minsta <3
Utsikten från vår tomt
Morsdagsblommor <3




Frysta vindruvor!!! MUMS!!!!
Milian köpte hem lördagsfika till sig o syrran <3
Celines 12 års tårta blev en Nutellacheesecake


Nej nu ska jag sluta surra...kollar ikapp mig på Biggest just nu, har haft vab idag med en febrig Colin så det blev en massa städande idag bl.a skafferiet fick sig en genomgång...usch...tråkigt att göra men fint blev det och 2 påsar i soptunnan ;)

Hoppas ni får en härlig ledig dag imorgon!! Här blir det familjemys innan pappan drar till Gbg på tors morgon...han ska på bröllop till helgen o kommer sedan hem på mån kväll med farmor m sambo :) Sedan ska jag på Bilbingopremiär imorgonkväll så håll tummarna för mig!!!
Kram kram <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)