09 november 2018

Stockholmsweekend

Senast jag och mannen gjorde något själva utan barn var 2013 ;) haha så det var inte igår direkt...men nu tyckte jag att vi skulle få åka iväg över en natt och redan i somras bokade jag detta i present till honom som fyllde år nu i Oktober. Vi var ner till Stockholm för att se Magnus Ugglas show på Göta Lejon och jag säger bara WOW vilken jäkla show!!!! Han körde alla sina gamla och nya favoriter...alltså alla hans bästa låtar!!!  


Förutom showen så hade vi två härliga dagar i Stockholm för vi kom ner på fredag fm, showen va på fredagskvällen. Sedan på lördag avnjöt vi hotellfrukost, strosade i Gamla stan, ett besök på NK:s barnavdelning och sedan åt vi god sushi i lugn och ro...så himla mysigt. Älskar att få gå och kolla på allt i Gamla stan...alla mysiga butiker (dom som inte säljer souvenirer ) dofterna från våffelstället och fiken, och nu hade dom börjat göra julmysigt!!! Me like som är julgalning :) Sedan gick tåget hem på lördagskvällen. Medan vi var borta så bodde barnens farmor här hemma tillsammans med barnen så dom hade det hur bra som helst med :)

En regnig tågresa till huvudstaden

Vi åt lunch på en jättemysig restaurang <3

Sedan blev det någon timme i Gamla Stan för att sedan hitta fram till hotellet...

Vårt fina hotellrum <3 som låg ca 100 m från Göta Lejon ;) Hotell Scandic Malmen som vi varmt kan rekommendera!! Kolla in den snygga fondtapeten <3



Höjdpunkten!!!
  
På lördagen den efterlängtade hotellfrukosten sedan strosade vi på stan några timmar...

Vi stannade till vid Kungsträdgården och avnjöt varm choklad och kanelbulle. Kikade även på den snygga rymdutställningen där <3 och jag trånade efter det här fiiiina orangeriet!!!! wow vilka fönster!!!

Sedan lite mat och shopping

Såklart blev det 3 underbart glittriga julkalendrar i gammeldags stil till barnen och 1 till mamman ;) från en mysig butik i Gamla stan (ska fota dom någon dag), även lite andra småsaker till barnen. Hittade ett helt ställ med helt UNDERBARA julkulor på NK och valde 2 olika, en till Smillas minnesskåp och en till mig...hade kunnat köpa en av varje på det stället om dom inte varit så dyra ;)

Denna underbara köpte jag till Smillas minnesskåp <3 den får mig att tänka på Beatrix Potters och Peter rabbit :)

och denna skönhet till mig själv <3

Hoppas att ni alla har en fin helg framför er, våran helg består av Innebandy båda dagarna...lördag för Milian i Timrå och söndagen för Celine inne i Sundsvall. Vi har valt att dela på oss och åka varsin dag så man får lite tid här hemma också. Jag är en otroligt hemmakär person som njuter när jag får vara hemma och stöka på och i helgen tänkte jag kanske baka lite, plocka bort sista Halloweenpyntet, leta lite mossa och dikesgranar i skogen innan snön kommer...men imorgon är det innebandy för min del större delen av dagen. Men då vi passar vi även på att hänga lite med min syster som bor i Timrå när vi nu är där en hel dag.

Kram på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)