04 januari 2019

December kom och gick

Kan inte riktigt förstå hur snabbt en månad verkligen kan gå...speciellt December som man verkligen vill suga allt det mysiga ur...man vill pyssla, baka, fika, umgås, pynta, se härliga filmer, lyssna på julmusik...och en massa massa mer...och vad hann man med?? Förutom en December kantad av en konstant förkylning så hann vi faktiskt med en hel del...tråkigt dock att jag var förkyld nästan hela november och december..men men...jag bakade en hel del både nya och gamla recept. vi pyntade, pysslade lite iallafall...kristyrer, slog in julklappar, fyllde hemmet med små granar, ljusslingor, plädar och kulor i fattigmanssilver m,m. Det som det blev sämst av under December va att hinna träffa vänner, vi bokade men det blev sjukdomar och dubbelbokningar tyvärr...Men jag hann få till en dejt med mina härliga tjejer och vi surrade o fikade en hel kväll <3 Får boka nya dejter i början av detta året med dom som det inte blev nåt med i dec...


 Men jag måste ju visa er några av mina underbara loppisfynd från December månad!!! Dessa sötnosar fick flytta in på vår glasveranda under en av dom små granarna <3 mamma och två små barn med dom vackraste ögonen och största öronen <3 Köpte dessa av samma säljare som till den fina Julplanschen jag visat tidigare av Tomten...
 Gjorde några fler fynd som jag får visa en annan dag...



Julen firade vi hemma hos mina föräldrar men även julen gick i sjukdomstecken...jag drabbades av yrsel på julafton och mådde så dåligt...sedan blev det tandvärk av en visdomstand som börjat röra på sig i mellandagarna...befarar att dom kommer behöva ta bort den men just nu har det lugnat ner sig...men då blev det öroninflammation vid nyår och nu förkylning...så cirkeln är sluten :P nu hoppas jag på att få vara frisk under 2019.
Men jag hann iallafall montera ihop en Kallax som jag hade köpt med mig till vårt sovrum i mitt föräldrahem, sedan målade jag om rummet från blått till vitt o grått :) det blev så himla bra med både färg och förvaring!!!
Julen blev iallafall lugn o stilla precis som nyår, vi åt god mat, såg film och  umgicks...


Vi åkte hem på nyårsdagen för jag trodde att jag skulle behöva boka en akuttid hos tandläkaren men som tur va lugnade den ner sig... vi har sedan haft några lugna dagar här hemma och det var väl behövligt...packat upp alla fina julklappar (blev liksom julafton på nytt för mig eftersom jag inte mindes allt från Julafton när jag mådde så dåligt). Sedan har det tvättats, städats, fikats o mysts...vi har gått i pyjamas :) barnen hade dock Innebandyträning igår och imorgon drar Celine iväg på Innebandycup till Övik så dom har varit lite mer aktiva ;) På måndag börjar jag och Colin jobb/fsk och på tisdag börjar dom andra barnen skolan igen så då är det vardag igen.

Nu ska vi fixa lite middag här hemma, önskar er alla en fin helg <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)