21 januari 2019

Lite loppat smått o gott

Hoppas att er start på 2019 varit riktigt bra, här startade året med tandvärk men peppar peppar just nu har den där eländiga visdomstanden lugnat ner sig...så nu hoppas jag att den ligger kvar där den ligger :P
Jag har helt snöat in på den svenska serien "Vår tid är nu" oj oj va bra den är!!!! Plöjer just nu säsong 1 men som tur är finns en till säsong att sätta tänderna i...har ni sett denna pärla??

Allt städande denna helg (sista ljusstakarna åkte ner) har gjort att jag just nu längtar jag så mycket efter våren...tänk er värmande solstrålar, takdropp, fågelkvitter...att få sitta mot en solig vägg med en stor kopp te och bara njuta och veta att man har hela sommaren framför sig och med sommaren kommer alla fantastiska loppisar <3 som jag toklängtar efter...gårdsloppisar, långloppisar, nattloppisar m,m m,m Men tills dess gör jag mina bästa fynd på Shoppis i Birsta!! Om någon missat detta ställe så måste ni göra ett besök :) Jag har fyndat allt möjligt där, allt från smått till stort...alldeles innan jul gjorde jag en snabbesök och kom äntligen äntligen över en sån här skönhet!!! Tyvärr har den målats om för originalen brukar vara turkosa men för detta pris gör det inget...att dessutom alla skyltar fanns kvar är helt otroligt för många exemplar jag sett av dessa Kooperativa Kassakvittos lådor (en plåtlåda att spara kassakvitton med shoppinglista på framsidan) har ofta saknat många småskyltar och har dessutom kostat ungefär 3 gånger så mycket som mitt fynd <3


Jag var även en sväng till shoppis i fredags och fyndade några små vackra glasknoppar, helt nya med originalprislappar... några vackra ljuslyktor, innebandyfodral m,m som sonen valde ja det blev lite smått o gott. Tänkte att jag visar lite annat jag hittat under hösten....


Nu ska jag krypa ner i en nybäddad säng (finns väl inget ljuvligare) och ladda batterierna för en vabdag hemma med en sjuk mini, feber och förkyld...så det blir bara mys inne när det är så himla kallt ute...egentligen skulle man ställt klockan för att se den omtalade "Super blodsmånen" live. När jag och Hector va ut på sista kissturen var månen helt enorm <3 så läckert att se och stjärnklart dessutom...

Hoppas ni får en fin vecka där ute!! Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)