14 mars 2019

Födelsedagarna avlöser varandra

Tre födelsedagar har vi avklarat än så länge detta år, först firade vi vår ängel Smilla som skulle ha fyllt 4 år i januari <3. 


Fyra dagar senare fyllde Milian 9 år, vi firade honom såklart med paket, gofrukost, fika och ballonger <3 Det bästa enligt honom själv var hans alldeles egna dator!! Våran storkille!!








I slutet av februari fyllde även vår lurvboll 4 år! Helt galet!! Hector skaffade vi ganska omgående efter att vi förlorat Smilla så det var han och jag som var hemma året efter när jag var sjukskriven. Det va han som fick ut mig på promenader, som gjorde att jag var tvungen att ha rutiner för dagen och det behövde jag. Han gjorde sorgen lite lite lättare och han var mitt sällskap när barnen var på skolan o mannen på jobbet...jag var mammaledig med honom istället kan man säga. Han blev familjens lilla älskling...kolla hans blick på denna bild ;) haha en blick säger mer än tusen ord...katterna har alltid valt att dricka ur samma vattenskål och han får så vackert vänta på sin tur...



Nu närmar sig en ny födelsedag nämligen Colins 3-års dag <3 När blev min bebis så stor?? Jag hänger inte med kan jag säga!! Han är familjens virvelvind som är tjurigare än allt tjurigt, busigare än allt busigt och så himla gosig när han vill vara det ;) Just nu går han igenom en riktig 3-års trots och kan o vill allt själv!! Vi får dagligen höra "Aldrig i livet" "Varför" "Smaskens" (till allt gott han äter) "Ursäkta dig" (när han egentligen ska säga ursäkta mig) Men bäst av allt är när denna minimänniska säger "Älskar dig" på kvällen när man nattar honom <3 då smälter hjärtat totalt!!! Tänk nästa helg blir han 3-år, då blir det tårtkalas såklart med ballonger och paket (paket som han spanat in länge)










 Milian väntar fortfarande på att få ha sitt kompiskalas men det tänkte vi ha lite längre fram när vi kan kalasa ute på altanen i vårsolen så det ser vi fram emot :)

Nu har snart ännu en vecka gått och halva mars har passerat, jag fattar inte vart dagarna tar vägen?? Men så har jag bästa kollegorna som gör att mina arbetsveckor går fort så det beror väl på det också...att ha ett jobb som man trivs med och som man ser fram emot att gå till det är inte alla förunnat...så jag är väldigt tacksam över att ha det!! Längtar även där efter våren så vi får fortsätta utveckla förskolans utomhusmiljö :)
Men nu gör jag kväll för imorgon är det fredagsfrukost med kollegor o barn, sedan blir det en välförtjänt helg...
Kram på er och ha nu en fin helg <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)