17 januari 2012

Fru Beslutsångest

Ja det titulerar jag mig numera som Ler med tungan ute och vad jag velar över??…jooo tapeterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!! Suck!!!
Jag passade på att beställa inne hos Måleributiken i november nångång när dom hade 25% på alla tapeter Ler…sen har jag väntat, väntat, väntat o väntat…för den ena sorten va restad från huvudlagret rätt länge…
ja och så efter nästan 2 månaders väntan kommer tapeterna!!! och när jag då ser rullarna på tapeten till vardagsrummet blev jag besviken…va ju inte alls den färg som jag tänkt mig på bakgrundsfärgen ju Ledsen suck!!! 
Hade tänkt en beige/nougat bakgrund men denna va turkos…suck..mailar måleributiken som har ett supersnabbt o trevligt bemötande och önskar på tapetprover på samtliga 4 färger av denna tapet så jag får se den upprullad på väggen

(lite förklaring….hade hittat denna tapet i en blogg och jag bara älskar mönstret men tjejen visste inte vilket tapetnr det va o på måleributikens hemsida såg denna tapet inte turkos ut)

Jag får snabbt svaret att naturligtvis ska dom skicka mig proverna men just nu va den ena slut och såklart den jag tror blir bäst…men killen säger att han ska kolla upp om den verkligen är slut…får svar dan efter att han hittat alla 4 tapeterna och postat dom till mig Ler det kallar jag kundvänligt!!!
Så jag går och väntar nån dag och får mina efterlängtade tapeter…sätter upp alla 4 på vardagsrumsväggen

15-17 Januari 2012 01315-17 Januari 2012 014

Mmmm och sen då…nja….vacklar mellan just tapeten jag fått hem Ler med tungan ute och den beiga som jag hade tänktfrån början….två föll genast bort…dom i mitten…
(ignorera den fula väggen där tapeten ska sitta o tvättställningen…hihi)

Nu sitter 2 kvar och jag har sån beslutsångest…lutar nog mot den turkosa ändå som va riktigt snygg när den kom upp på väggen…typiskt mig…men den beige/nougata är riktigt snygg den med!!!
15-17 Januari 2012 02115-17 Januari 2012 02215-17 Januari 2012 02315-17 Januari 2012 024

Är lite rädd att det blir för mycket grönt/turkost nere eftersom fondtapeten i köket blir en med grön bakgrund…som går ihop med skafferidörren…

07-08 Oktober 2011 037
(Kökstapeten)

Så vad göra???Hjääääääääääääääääääääääälp Ler med tungan ute 
 Lyxproblem man kan ha…hihi…

Vad händer mer då?? Jo har grundmålat mina fina jalusier…men jisses vilket pilljobb…men bra blir det!!



Har även slagit in lite presenter till den blivande 2-åringen (såklart den fina Bonde of sweden pallen) och fixat kalasinbjudningar…tårtbild är på G och tidningsannonser fixade…blir Birsta till helgen så vi kan köpa tallrikarna o muggarna jag har sett på Lagerhaus, köpte kalaspåsarna sist jag va dit och ångrade att jag inte köpte resten i samma serie, prickigt blir det Ler ska visa er va snygga dom är!!! Sen vill storasystern köpa en present till lillebror med…nu håller vi tummar för att slippa vattkoppor i huset bara Blinkar
Ska visa er nån dag hur det blev på toan uppe oxå med nya lilla trapphyllan…och även dom fina smyckena jag köpte när jag vann ett presentkort hos Carolines smyckesskrin…blev dock liiite dyrare än bara presentkortet Blinkar men jag blev så nöjd med smyckena!!!
Kram på er/Maggi

2 kommentarer:

  1. Skit fina tapeter!! Förstår att du har beslutsångest, båda va kanon fina!! Längtar tills d ä klart å vi få komma å kolla hur d vart på riktigt :)

    Sjukt va tiden går fort, tänka sej att om 12 dagar blir Milian hela 2 år, d ä int klokt!!

    Jag minns d ju typ som igår när han föddes.. Vi va ju te övik å kollade på en modo match, å stackars dommaren Roland fick en puck i nacken när han dömde en ungdoms match i ramsele så han DOG, hujeda mej!! Riktigt läskigt!!

    Jaja, idag ä jag hemma för vård av febrig 10e åring, för min lilla prins vaknade med 39.1 i feber i morse :S Men han har klarat sig länge, så mycke skit som går på skolan för jämnan, jag tro bestämt att det är 1 år sedan han va hemma å va sjuk sist. Så d va kanske på tiden :P

    Kramar i massor från mej <3

    SvaraRadera
  2. Nej men stackars Arvid!!!! Hoppas han kryar på sig snabbt och att du klarar dig vännen!!!
    Ja visst går tiden fort!!!! lite för fort ibland... :/

    Ja du förstår mitt delemma om tapeterna...suck...idag vacklar jag åt det beiga hållet...får väl se vart detta slutar ;)

    Kraaam gumman!! Har skickat en inbjudan på facebook till dig....

    SvaraRadera

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)