15 januari 2012

Loppisfynd i helgen

Finns det nåt roligare än när man gör små roliga fynd på loppisar??? nej jag tror inte det…här i den lilla by vi bor i har det öppnat en liten loppis som jag hade missat att besöka men i lördags när jag åkte ner för att göra lite ärenden var loppisen öppen och jag kunde inte motstå…
Första varvet jag gick runt bland borden blev jag lite smått besviken..hittade INGET men gick ett varv till (lite mindre stressad…har en förmåga att känna mig småstressad eftersom jag nästan jämt har barnen med mig och då brukar det bli otåliga gnäll på liknande affärer men nu va jag ju faktiskt själv kom jag på..hihi)
På andra varvet började jag kika mer i lådor, under borden osv och vips vilka fynd jag fann!!! Ler
Hittade en helt ny pysseltidning med dinosaurier till min dinosaurietokiga dotter, en stor påse med pärlor som man kunde bygga ihop till långa halsband…båda för en 5:a st.

15 Januari 2012 003 - 5 kr   15 Januari 2012 005 - 5 kr

Sedan hittade jag under ett bord en träfärgad jalusi (stavning) 
Som jag letat nåt liknande att ha i fönstren som både solskydd o insynsskydd 

14 Januari 2012 005 - 5 kr för båda
14 Januari 2012 007

(har en annan variant sen tidigare som jag använder som insyn/solskydd i vardagsrummet nere som jag bara älskar)
09 Mars 008   11-13 Januari 2011 037

och för snygghet Blinkar men dom är så jäkla dyra om man ska köpa dom i nån vebbshop eller i nån inredningsbutik pga märket Ledsen men nu hittade jag en enkel variant som jag bara ser framför mig hur snygg den kommer bli i vit färg med lite avskavda kanter…hittar dock inget pris men tänker att så dyr kan den inte va…Har t.o.m tidigare köpt bambutallriksunderlägg och målat vita och använder dom uppe i sovrumsfönstret…funkar också bar men är inte lika snyggt…

04-06 Juli 2010 057.1

Hittar även en sort ljusstake som jag har en exakt likadan hemma redan från nån annan loppis…ser ut som mini luciakronor för små julgransljus…

15 Januari 2012 006 - 5 kr för en
15 Januari 2012 007

Plockar med mig fynden till kassan och vet ni vad det kostade??? Ljusstaken 5:- och jalusiet kostade…..5:-!!!!! Till råga på allt säger killen i kassan att jag kan få en till likadan som dom råkat få isär lite men som går att laga…den fick jag gratis på köpet. Så 20:- betalade jag för tidningen, ljusstaken, pärlorna och 2 jalusier!!! Ler Jag va riktigt glad när jag gick ut från loppisen.
Väl hemma lagade jag den andra med lite trälim och vips har jag nu 2 hela jalusier som ska hamna under penseln imorgon när jag slutar tidigt på jobbet…

14 Januari 2012 014

Måste köra ett loppisrace inom kort på både Erikshjälpen, Röda korset osv för det va ett tag sen jag va på nån loppis senast Ler

Besökte en storloppis idag faktiskt och shoppade skridskor o skidor till dottern men där hittade jag även dessa 2 fina koppar som jag ser som mossfyllda ljusstakar nästa jul…10:- st
Det gäller att ha fyndglasögonen på sig
Blinkar
15 Januari 2012 001 - 10 kr st   15 Januari 2012 002
I veckan som va kom även sonens 2-års present…pallen från Bonde of Sweden men bilder på den får ni se efter hans födelsedag Ler det kom även ett paket från Ellos i veckan, jag hade beställt 2 toksnygga kjolar som är såååå sköna men viktigast var den lilla stegpallen som flyttat in i badrummet uppe..det blev tokbra!!! Visar er nån annan dag!!!

En annan sak…jag är allt lite nyfiken på vilka som läser min blogg…har i snitt 100 besökare per dag men få som vågar lämna avtryck Blinkar lite kul att det är besökare från Tyskland, Ryssland, USA, Belgien (antar det är du Pernilla), Nederländerna, Danmark, Sydkorea, Ukraina, Finland och naturligtvis Sverige…men man undrar ju om det är svenskar som förstår vad jag skriver som besöker eller om folk bara tittar på bilderna?? och vilka är ni i Sverige som besöker??? Nyfiken jag är va?? Blinkar hihi

Kram på er/Maggi

13 kommentarer:

  1. Ja jag ä ju nu mer en mycke trogen läsare ;) hehe!! :P
    <3 Kram från C.N

    SvaraRadera
  2. Jag är en av dom ;)Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Kul att ni läser min blogg tjejer =) Kram på er!!!

    SvaraRadera
  4. Jag kollar alltid in dina uppdateringar i bloggen.Du har så fint å mysigt som jag oxå skulle vilja ha ... Må så gott. Maria J

    SvaraRadera
  5. Åååå härligt Maria =) har du varit och shoppat några bokstäver då???
    Du har det väl också mysigt hemma ju :) Kram

    SvaraRadera
  6. Hej, Jag hittade din blogg för någon vecka sen via Styleroom. Och upptäcker att du bor i Sundsvall precis som mig :) Du har det jättefint hemma och du verkar vara så driftig! Jag tycker också om att pyssla och sy men det går inte riktigt lika snabbt för mig. Och jag älskar loppisar! Har du några favoriter här i vår närhet så får du gärna tipsa :)
    /Lina

    SvaraRadera
  7. Hej Lina =)
    Superkul att du hittat till min blogg och att du också är en pysselmänniska!!!! Jättekul att människor man inte känner runt om på orten hittar lilla mig =)
    Hmmm loppisar i ssvallsområdet....Ja du har flera Erikshjälpen...runt om i stan, Fyndlagret (tyvärr kan dom va dyr på vissa saker men ibland har jag gjort fina fynd där) Sedan brukar det annordnad bagageluckeloppisar i Bergsåker på somrarna. Hört mycket bra dock inte varit dit själv ännu...
    Sedan finns det en stor loppis på väg mot Nedansjö/stöde som heter Hällsjö loppis där har jag gjort mååååånga fynd (dom köper upp dödsbon m,m) Sist men inte minst av vad jag kommer på just nu så brukar det arrangeras vanliga loppisar på tonhallen inne i stan, både barnloppisar med leksaker, kläder m,m m,m men även ibland vanlig loppis...dom brukar annonsera i tidningen...
    Sedan finns det många roliga barnloppisar som arrangeras i o runt stan om du har barn förståss...annars är det inte lika kul :P hihi

    Hoppas du kikar in fler gånger!!! Har du någon egen sida??? Vad heter du på styleroom???

    Ha en härlig helg! Mvh Maggi

    SvaraRadera
  8. Hej igen!
    Jag har själv ingen blogg och heller inte någon inlogg på styleroom utan läser och tittar runt för inspiration :)
    Jag har bara bott i Sundsvall i 3 år och jag skriver "bara" för att det känns som jag nyss flyttade hit men hör ju nu när jag säger 3 år, att det egentligen låter som en ganska lång tid :) Jag har hittat några second hand/loppisar men inte hittat till Hällsjö, det låter som jag absolut ska besöka den loppisen i sommar!
    Jag har en dotter som fyller 2 i sommar så några barnloppisar har jag också varit på, jag var på en galen en i Hagaskolan. Jag tror vi var 200 mammor som stod och drog i kläderna :) Men vad jag fyndade!
    Bara sådär apropå så har jag en liten fråga; var har du hittat kabelrullarna?

    Jag kommer absolut fortsätta titta in här!
    Trevlig helg till dig med! /Lina

    SvaraRadera
  9. Jaha...ja jag är inflyttade jag med =) fast jag har bott här i nästan 7 år... men det tar tid att hitta guldkornen ;) med Hällsjö har sina små fynd fast inte alltid det beror på vad dom fått in för saker...om du ska besöka barnloppisar kan jag varmt tipsa om den som dom har lite nu o då i tonhallen inte lika trångt och sen har vi toppenloppis i Matfors på folkets hus...även alnön har barnloppis men det är lika galen som den i haga...

    Kabelrullarna har mina föräldrar fixat men kolla med företag ute i birsta för man kan se på vissa ställen att det ligger kabelrullar slängda ute på bakgårdar hos vissa företag...kan finnas mindre storlekar på dom där gratis om du har tur sen har jag sett att privatpersoner säljer dom för en liten slant på blocket ibland =) Lycka till!!
    Du är så välkommen tillbaka...så kul när någon vågar lämna avtryck =)Då känns det att någon verkligen läser det jag skriver här...
    /Maggi

    SvaraRadera
  10. Tack för alla tipsen! Läste tidningen igår och såg en annons för loppis och barnloppis i tonhallen :) Det får definitivt bli ett besök där!
    /Lina

    SvaraRadera
  11. Ååå kul!!! Vilket datum var det på barnloppisen?? Har bara sett datum för den vanliga loppisen....
    Skriv gärna om du springer på datum för andra barnloppisar för det är inte alltid så lätt att hitta alla dessa datum...
    /Maggi

    SvaraRadera
  12. Barnloppisen var först 31/3 och tyvärr insåg jag att vi är bortresta då men jag ska hålla koll efter andra och hittar jag nån så tipsar jag dig :) Du får gärna göra detsamma, kanske en liten rad i bloggen :)
    /Lina

    SvaraRadera
  13. Okej...tack för tipset =) Va synd att du missar den då!!! Klart jag kan skriva en liten rad när jag får höra nåt =)
    /Maggi

    SvaraRadera

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)