20 oktober 2012

Jul-oholic

Ja alla som känner mig vet hur extremt galen jag är i Julen!!!!
253059_432749223428602_456086219_n
Finns inget bättre än när man får adventspynta och sedan i en månad framöver njuta av snö, pyssel, bakning, tillverka julgodis, glögg, pynta, julgransdoft, vackra ljusslingor, stjärnklara nätter, snöknarr under skorna, lucia, adventskalender, slå in julklappar, mysiga program på tv:n, tända ljus, underbar musik, och sedan få fira en underbar jul med mina nära och kära….Ja jag älskar ALLT med julen…det är väl en himla tur att vissa julskivor är lite “mindre klassiskt juliga” så man kan smygstarta med dom tidigt…hur tidigt avslöjar jag inte
1fef1425-617c-46b3-ba53-45473b8de28b Peter Jback, Jag kommer hem till jul
1347226952_e888223cef
Att jag nu har en dotter som nästan är snäppet värre än mig är underbart!!! Åååå va kul med någon som tycker allt detta är lika mysigt som jag Ler
Ja jag erkänner jag är en Juloholic…och vet ni jag ska besöka Ikea imorgon och dom har öppnat sin julmarknad denna helg!!!!! underbart…vet redan några småsaker jag ska köpa…
Men all jullängtan har legat där inne i hjärtat lite halvt vilande men väcktes till liv ikväll när jag hittade en underbar Julblogg som heter
Något väcktes ordentligt till liv gud va mycket kul!!! Känns sköt med fler “galningar” som mig som faktiskt längtar efter snö o mys Blinkar och jag måste ju få skryta lite…är nästan helt klar med barnens julklappar, min systers julklappar är färdiga och några andra är även fixade… Barnens leksakskalendrar är shoppade…dottern ville ha en med hästar och sonen fick en Mumin
filly-world-adventskalender-2012        mumin-adventskalender-2012
så i år kommer jag inte att ha en paketkalender utan det kommer bli 4 adventspaket till barnen…ett för varje advent som dom kommer få…Jag har varit lite emot dessa färdiga leksakskalendrarna för oftast är det knappt nåt i dom men båda dessa verkar rätt så vettiga…och barnen är överlyckliga!!!
06 November 2011 005
Längtar efter att få avnjuta en nybakt saffransbulle och en kopp glögg…Mumma Ler

Kram & Sov Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)