04 november 2012

Årets fynd :)

Ja jag lovade ju er igår att visa er mitt underbara underbar fynd!!!! Årets bästa fynd för mig…helt klart!!!!
För några veckor sedan hittade jag en underbar sak på Facebooks köp och sälj…tyvärr så hade flera skrivit före mig varav en kille tingade denna sak omgående…men jag ställde mig i kö och inboxade denna kvinna att OM den inte blev såld så var jag intresserad…Ja detta glömde jag bort för det har nog gått ca 3-4 veckor men så får jag ett inbox meddelande att killen kom aldrig och köpte och jag var 2.a att säga att jag ville köpa den…många andra hade frågor och så men jag hade skrivit ut “Vill köpa” men nu undrade hon om jag ville köpa?? Vad svaret blev…Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Ler Utan tvekan!!! Var iväg och köpt skönheten i helgen…samtidigt hämtade jag ett annat fynd som jag fått upptransporterat från Stockholm, även ett facebookfynd…men den visar jag en annan dag…nu tillbaka till Årets fynd…Här kommer
<3 Skönheten <3
01-03 November 005
Huvudända och fotända går omlott upptill
01-03 November 006
Huvudända o Fotända
01-03 November 002
Ett av dom 2 hjulen
01-03 November 003
Låsanordningen
Det roliga är att jag fick med en bakgrundsstory…Kvinnan jag köpte sängen av hade löst in den på auktion för ca 15 år sedan. Innan det var det en tjej som var i Frankrike som Aupair och hittade denna ute på gatan som grovsopor, hon frågade då dom som slängt ut den om hon fick ta reda på den och fick ett ja. Sedan när hon skulle återvända till Sverige var hon så förälskad i sängen att hon ordnade med transport till Sverige och det måste ha kostat en del för sängen är dötung!!! Men kul att veta att den kommer från Frankrike Ler
Som ni ser går den att vika ihop, den har 2 spärrar som man stänger igen den med, 2 rullhjul och 2 fasta ben…ja den är så himla fin!! Den va finare än på bilderna kvinnan hade ute på facebook…nu har jag enbart kort på den ihopfälld men det kommer fler bilder en annan dag.
Men nu blir jag nyfiken om vad ni tycker om min underbara säng?? Min tanke är att ha den som en soffa i framtida växthuset…får väl se om det blir där den hamnar…

Kram Kram

2 kommentarer:

  1. Wow, det kan man kalla ett fynd, såna saker springer man ju inte på varje dag. Jättefin verkligen! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur :) Det är sällan som jag ens sett något liknande och då väääldigt dyra :/ så därav total lycka!!! Kul att få se vilka som läser min blogg :) Välkommen tillbaka!!!
      Mvh Maggi

      Radera

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)