03 mars 2013

Nattugglan har “nya” köksstolar

Ja jag vet att jag borde sova nu men attans va svårt det är att slita sig från soffan vissa kvällar Ler med tungan ute eller rättare sagt de flesta kvällarna…
Idag har jag njutit av en underbar lördag med väldigt blandat väder…efter en härlig sovmorgon så tittade vi ut på världens snöoväder när vi åt frukost och jag konstaterade att i det vädret åker jag inte på färgaffären o köper nya skruvar till köksstolarna som jag börjat klä om dynorna på…men innan vi var klar med frukosten hade snöandet avtagit o solen tittade fram Förvånad så jag ändrade mig ang färgaffären nu kunde jag ju åka…och innan jag hade gjort mig iordning så blev hela himlen härligt blå med strålande sol!! Underbart så jag köpte även hem korv o bröd så vi var ute o njöt av vädret och åt lunchen ute men då började det molna på och tvärblåsa så vi rusade in o när vi fått av oss alla snöiga kläder så toksnöade/regnade det o blåset!!! Då fortsatte jag med köksstolarna…herregud vad ett väder kan svänga snabbt!!! Om du orkat läsa hit Ler med tungan ute haha så ska jag visa hur fina köksstolarna blev…detta är 2.a gången jag klär dom men i en småbarnsfamilj har tyg en förmåga att bli skitigt…älskade förra körsbärsblomtyget som kommer från Panduro men denna gång valde jag ett linnetyg från ikea, samma som jag syr julvimplarna av…bra blev det iallafall o rent o fräscht!! Passar kanon till nya köksmattan med färgmässigt.
01-02 Mars 2013 026
01-02 Mars 2013 04101-02 Mars 2013 042
21-26 Januari 2013 027
Passade även på att ta några färgprover…har en tanke om att måla om kökskaklet eftersom det nu börjar bli slitet…just nu är det grått som jag målade när vi flyttade in för ca 6 år sen…men denna kulör blir det denna gång Ler
01-02 Mars 2013 046
Men nu sooova med flera melodifestivallåtar i huvudet…såg andra chansen ikväll och hoppades på Anton o Martin till final men tyvärr gick bara Anton vidare men men jag håller nog ändå på Sundsvallskillen Yohio i finalen…tycker om den låten!!
Kram och God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)