05 maj 2013

Kulpåsar

Dottern har fått upp ögonen på skolgården för kulor och jag tycker det är fantastiskt att detta är en sak som aldrig går ur modet!! Kulspelning Ler Så hon har nu shoppat kulor och senast vi var i en leksaksbutik fick hon syn på en stoooor “Prickig korv” som dom tydligen kallar denna sorts kula Blinkar en prickig kula med andra ord men 25:- st!!! det är dyrt för 1 kula…men hon fick köpa en stooor och så hade dom mini små kulor..toksöta så det blev ett gäng såna med. Sedan har vi fyllt på med normalstora också…
Men nu va den stora frågan…vilken kulpåse hon skulle ha och vi hittade bara fula i butikerna så då råkade jag lova att sy en och gissa vad hon tjatade om ca 1 gång i timmen dagarna efter Ler med tungan ute att jag jobbar på dagarna och ibland kvällarna bryr hon sig inte om för mamma har väl alltid tid att sy Blinkar Men nu så har hon en stor och en liten som jag sytt i ett tyg från ikea, jag älskar detta tyg eftersom det är som en målarbok motivmässigt så nu färglägger hon med textiltuschpennor på kvällarna och är så nöjd över sina fina påsar som hon själv dekorerar Ler Ett väldigt enkelt och kul pyssel för barnen!!! På bilderna har hon bara börjat färglägga så bild kommer när hon är klar med dom.
22-29 April 2013 04322-29 April 2013 044
22-29 April 2013 040
22-29 April 2013 04122-29 April 2013 042
Idag har vi plockat ner vårt gamla trasiga växthus som en kollega ville ha så nu ska vi gräva bort grunden sen ska studsmattan flytta dit…det känns att vi lyft, burit och grävt idag kroppen är trött nu!! Nu har jag bara en dröm ett vitt växthus i trä av gamla fönster…uppe bredvid dammen som vi grävt o fixat med förra sommaren och hoppas på bli klar med nu i sommar…där skulle ett växthus passa in Ler
Nu sooooova…Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)