14 januari 2016

Pyssel till Mini

Före Jul så blev det lite pyssel med saker till mini i magen...allt som jag målade om var saker som redan fanns hemma, saker som inte passade in eller som var slitna eller omålade...



Väskan var i ett hemskt skrikigt rosa mönster innan...sliten och använd av dottern när hon var liten men ny nytt liv :) Älskar denna serie från Bloomingvilles barnserie med dessa djur men priset är lite dyrt, så jag köpte 1 fp servetter och gjorde decoupage.


Kroken och bokstavslådorna var trärena båda från Panduro, lådorna fick sonen när han var liten men då fanns ingen tid att måla...

Ramarna var träfärgade innan, dessa tavlor kommer från ikea och köptes när dottern var liten nu kommer dom igen i ny färg ;)
Bildkvalitén är lite sämre för samtliga är fotade med mobilen...

Jag fann lite inspiration här om dagen att pyssla lite vid symaskinen också :) hade fått en beställning på en namnvimpel som doppresent så den fixade jag plus två mössor i ett underbart rådjurstyg som två virvelvindar fick och som satt som en smäck :) kul!!! Så nu är syhörnan framröjd och avstädad så jag ska sy lite mer i helgen tänkte jag...har faktiskt beställt lite nytt tyg på nätet som jag väntar på :)
 För övrigt så har det varit ganska lugna dagar här hemma, sonen har varit hemma denna vecka med pga att det går magsjuka på hans fsk och jag vill inte bli smittade av det nu...plus att mina fogar bråkar rejält nu och sömnen funkar inte pga mardrömmar, ont i kroppen och kisspauser på nätterna så därför har det blivit en lugn vecka med småplock nu och då... Är nästan klar med att städa ut julen...några ljusstakar som ännu står kvar men dom åker i helgen. 

Nu ska jag soooova så gott det går...lite trångt med både bebismage och en blivande 6-åring på min sida av sängen :P Vi har nu gått in i vecka 32 av denna graviditet, tiden går så himla fort tycker jag...Vi börjar så smått förbereda oss här hemma, tänkte tvätta upp bebiskläder och så men först ska vi nog klara av 6-års kalaset som kommer om 2 veckor sedan får Mini stå i fokus fram till bf :)

Kram på er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)