18 augusti 2017

Fyndat på Eriksjälpen

För flera år sedan när vi vid något tillfälle åkte till återvinningscentralen/sopstationen med släpvagnen för att kasta en massa skräp kikade jag in på deras Erikshjälp där dom räddar undan möbler mm som folk tänker slänga...och där i en vrå stod denna byrå...brun/röd, toktung och inte så värst fin men jag gillade dom 6 små lådorna längst upp och tänkte att man skulle kunna göra den väldigt fin med lite färg o tapet...Priset?? Ynka 100 kr



Efter det har den stått ute i förrådet i väntan på ork och inspiration och så helt plötsligt infann den sig i sommar ;) haha och som grädde på moset har jag på sommarens loppisar och förra årets loppisar samlat på mig alla dessa knoppar o handtag. Alla rosknoppar har kostat 5 kr/st alla handtag har köpts i knippen med ca 5 handtag per knippe för 15:- till 20:-



Färg fanns hemma, även så tapet och presentpapper...Mitt mål var att skapa en byrå som lurar ögat att tro det är små lådor hela vägen så jag målade om den i vitt med grönt nött och så tapetserade jag alla lådfronter...
Slutresultatet???



Denna har kostat mig ca 170-180:- allt som allt helt ok pris för en stooor möbel med massor av förvaring :) Sånt gillar jag plus att det finns ingen likadan <3

Hoppas ni får en fin helg allihopa!! Själv ska jag och barnen åka till mina föräldrar i helgen för att umgås och hämta hem hunden o katterna från deras sommarkollo ;) dom har varit där när vi har flängt på semester...men nu saknar vi alla hårbollarna <3

Kram på er o sov gott!!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)