08 augusti 2017

Juli sköna Juli

Tänk Juli kom och gick i en rasande fart och vi har flängt o farit både till mina föräldrar ca 20 mil norr ut och sedan till Svärmor i Gbg där vi även fick umgås med svägerskan m familj. Men innan vi drog ut på äventyr hann jag o maken med ett besök till Merlo Slott, en fantastisk upplevelse, vi hann med att fira bröllopsdag med go mat o lite annat smått o gott ;) Dessutom va jag o syrran iväg på Långloppis mot Fränsta hållet till...




När vi är hos mina föräldrar är det mycket "ta dagen som den kommer" mycket slappa i trädgården, filmmys och bara vara...jag, mamma o syrran va på bilbingo en kväll, sedan var det såklart nattloppisen i Junsele, ett Sollefteåbesök med marknader o loppisar, ett tokmysigt besök på Myregården i Resele, långprommisar och hundmys.


Göteborg är lite mera planerad semester, en fm i Slottsskogen med 2 fotbollsplaner av backluckeloppis, en dag i stan/Haga området, en dag på Liseberg, en dag när vi gjorde utkanten av Gbg närmare sagt Ale kommun där vi bodde en gång i tiden då besökte vi en gammal vän o kollega till mig o sedan lunch med svärfar o svägerskan m fam och på hemvägen ett besök till Bohus fästning. En annan dag blev det Alingsås för att träffa vänner och såklart ett besök på Balders Hage, en annan dag blev det en heldag på Ullared....ja typ så såg veckan ut ;) fullt ös medvetslös :P haha vi hann även med en massa lek o bus i farmors trädgård, snigelsamlande samt stort kalas för alla kusinerna <3





Nu har vi varit hemma i 1,5 vecka och bara varvat ner och varit, jätteskönt också!! "Hemester" är väl behövligt med :) påta på i trädgården, sol o bad på badstranden, härliga middagar på altanen, sovmornar, filmkvällar och en massa långpromenader <3 så tänker vi fortsätta i augusti med faktiskt ;) härligt va!!!
Kram på er!! 
Ska bjuda er på bilder av mina loppisfynd framöver... Även bilder från vårt besök vid Merlo Slott m,m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)