22 augusti 2017

Höst i luften

Nu är vi inne på sista veckan ledighet för hela familjen, tänk vi som hade hela sommaren tillsammans och nu är snart augusti slut...tänk om man kunde få stanna tiden lite...men vi har haft en toppensommar så jag ska inte klaga ;) men jag tycker nog att höstluften kom liiite för snabbt...för idag lyfte jag in alla olivträd, paprikor och tomatplantor på altanen...men jag har INTE köpt hem några höstblommor ännu för alla pelargoner är så otroligt fina ännu :) så hösten den får vänta lite, iallafall i mina blomkrukor!!


Igår var det jobb för min del, planeringsdag med föreläsning men idag har jag haft heldag med barnen så nu suger vi ur det bästa av dom dagar som är kvar på sommarlovet. Det blir långpromenader, bilbingo, bakning, påta i trädgårn, en birstatur...ja vi kan det här med att ha det gott :) men tors o fre blir det lite Återinskolning för Colin när dom stora barnen är i skolan.Kan inte fatta att Celine börjar 5:an!!!! och Milian börjar 1:an!!! Helt galet :O

Men nu har vi precis kollat idol och skrattat gott till Bagges Anastacia prank...en varm kopp te efter min o Celines promenad i 9,6 km i sval höstluft. Så nu blir det en dusch och sedan ska Celine ha hjälp att baka en kaka till morgondagens gäster :)
Hoppas ni alla har en fin vecka, kram på er!!! 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)