05 oktober 2017

Höst i hallen

Vissa rum glömmer man liksom bort ibland och här hemma hade hallen inte fått nån kärlek på ett bra tag trots att man passerar där många gånger under en dag. Men så var jag hemma hos en underbar vän och hon hade så fina gardiner i sitt vardagsrum i smutsrosa och grått...Dom skulle bli perfekta i hallen!!! Köpte grå gardiner på Ikea, billigt och bra :) och så har jag sån tur att min vän hade köpt en fp gardiner som hon inte behövde <3 Det blev så himla himla bra!!!! Lite annat smått o gott som ny matta, en sittpuff (som inte står kvar utan har flyttat till sovrummet...istället står där ett Olivträd) Men nu när hallen fick lite kärlek så behöver trappan mer kärlek det är det värsta när man gör nåt, då ser man hur slitet det som "står bredvid" är :P haha...Trappan behöver ny färg och väggarna ska få liggande råspont är tanken...får väl se om det blir så i höst...





 Först ska sovrummet bli klart och så har jag nån vägg kvar i köket att sponta så det får göras först. Men köket har fått några nya guldkorn här i höst, det är en liten underbar kanna från min favorit Ernst <3 Det har släppts så fina temuggar och kannor från hans märke!!! Dom kommer stå på önskelistan till Tomten, dessutom bestickserien från Ernst!!! Har du missat dom så googla får du se nåt snyggt ;)


Sedan har jag länge varit sugen att köpa en mugg från Elsa Beskows serie, det är den perfekta muggen för vårblommor <3 Nu slog jag till när det var rea på en webbutik...visst är den fiiiin!! Tänk er en bukett blåsippor i den <3 ni ser hur underbart det kommer bli va??? :)



Har dessutom hittat dessa fina korgar för en billig peng hos Varuhus1 för en tid sedan...gillar verkligen guldfärgen. 
Kommer bli superfint att servera i här hemma <3


Idag har det varit fullt ös här hemma, oj oj oj, först jobb med underbara kollegor o barn. Efter det iväg till logopeden med dottern och det var det jobbigaste besöket på länge...inte själva logopedbesöket i sig men hon håller till på sjukhuset, mitt emot dörren till rummet där jag bodde under Smillatiden och där vi tog farväl av Smilla och klädde henne...det sved så jävla mycket i hjärtat när vi klev in i hissen och kom upp till korridoren...att se dörren till neonantal...alla minnen, alla tankar, ångesten, sorgen...usch...och så ska man ha fullt fokus på logopedbesöket...men det gick...men det tog väldigt på kraften. Efter detta besök åkte vi hem för att byta om till Celines innebandy o gymmet för min del...Så nu sitter jag i soffan och tänker inte kliva upp förrän jag går och lägger mig ;) Skönt att det är fredag imorgon för det innebär sovmorgon två dagar på raden!! Fast vi får väl se om det blir det eftersom minstingen blivit sjuk...hostar och har feber, vet inte om det är bvc-sprutan som spökar för det kunde ta 9-10 dygn tydligen...vi får väl se.

Kram på er och hoppas ni får en fin helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)