09 oktober 2017

Vabbelivabb

Japp så blev det en vabbdag igen...lilleman som i slutet av förra veckan fick reaktion på sprutan han fick på BVC och hon sa att det kunde ta 9-10 dagar innan en reaktion och det stämde på dagen :O
Så hög feber i slutet av förra veckan och i helgen vilket gjorde att vi gav han alvedon men då blev hans mage bråkig och den är fortfarande inte bra. Han är pigg för övrigt med har hosta på nätterna och en mage som inte är pigg...så idag o imorgon vabbar jag sen får vi väl se. Men när jag gick ner imorse för att göra välling då satt Milian under en filt i soffan och snorade så även han är hemma och vilar sin förkylning i dessa dagar.


Så med denna sjukstuga håller vi ett rätt lugnt tempo här hemma, har iallafall träffat min läkare ang min sjukskrivning sedan har jag bytt gardiner uppe i vardagsrummet och det blev så ombonat o mysigt :) Köpte lika grå som jag har i hallen som draperi och tillsammans med vita skira längder blev det toppen!!Som vanligt är det alltid städning här hemma, har man 1 hund, 2 katter och 3 barn som röjer runt här hemma så behövs det dammsugas varje dag...tråkigt men sant...så det gjorde jag med.Men jag har även passat på att mysa, en go filt, en stor kopp te och Wahlgrens värld på datorn uppkrupen i soffan och det var så välbehövligt. Passade på när minsta hjärtat sov middag ;)

Nu sover hela familjen och jag njuter av tystnaden en stund, passar på att kolla ikapp mig på Biggest looser VIP och kika runt lite på inredning o julklappar på nätet...klickade faktiskt hem några fler klappar för nån dag sedan och jag älskar att vara ute i god tid. Mycket bättre priser att redan nu sitta o kika runt och slippa tokstressa i December för då har jag så mycket annat jag vill göra än att trängas i affärer. På tal om affärer hade jag och Celine mamma-dotter tid i lördags och hon ville så gärna åka till Dollarstore så det gjorde vi och sedan strosade vi lite ute i Birsta...mysigt att få prata, småshoppa lite och bara umgås med denna underbara tonåring som vi har i vår familj <3 Omtänksam, kärleksfull, snäll, rolig och helt underbar är hon vår förstfödda, vår Celine <3 Vad skulle man göra utan sina barn!?! Skulle inte kunna leva en dag utan dem!!!



Hoppas ni har en fin vecka utan en massa sjukdomar, fy man hör förkylningar, magsjukor mm överallt...

Kram på er!!



Pst dessa sötnosar har jag flera av i mitt köksfönster, mitt egna lilla BB ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)