06 september 2018

Tonårs tjejfest

Det är ju så att vi har en tjej här hemma som är 1 år ifrån dom riktiga tonåren, men i somras hade vi iallafall en 12 års fest att fixa och hon ville så gärna ha ett övernattningskalas <3 vilket jag tyckte lät supermysigt!! Många kalas/partyn i dagens samhälle sker i lokaler för företag/firmor och jag minns bara mina egna kalas när jag var liten dom kalasen hade vi hemma i trädgården med alla kompisar, lekar, gofika på altanen och kompisarna fick se ens rum... Tycker det är lite synd att alla kalas idag sker på badhus, lekland m,m visst kan man varva och ha det nån gång men när nästan alla kalas numera är så tycker jag det är lite som går förlorat...barnen har ju oftast ett eget rum som dom har alla sina saker i som kompisarna säkert är nyfiken på, låt dom få underhålla sig själva för jag lovar dom har massor med saker som dom vill hitta på bara dom får tiden. Jag kan förstå att barn ibland önskar ex leos lekland, bowlingkalas och då är det en sak om barnet önskat det men ofta kommer nog idéerna från föräldrarna för det är lite "enklare" att slippa vara hemma ;) och på Celines tjejfest som hon hade i somras så hade nog jag där ca kl 05.00 tagit erbjudandet rakt av när tjejerna inte verkade ha nån plan att lägga sig :P hahaha dom tänkte tydligen "dygna" men jag ville sova liiite iallafall eftersom det skulle serveras gofrukost på altanen dagen efter...men men vilket som...det var tältning i trädgården, pizza på badstranden dit tjejerna glatt hade promenerat iväg, spel på altanen på kvällen, en massa fniss, alltifrån fotboll till lek o bus i trädgården, goa drinkar (alkoholfria såklart..haha) en lång härlig sommarnatt med endast 2-2,5 timmars sömn och sedan frukost på altanen...sedan drog dom och badade igen...en massa kvalitetstid tillsammans för dessa 8 härliga tjejer <3 Alla verkade då vara nöjda, glada och trötta dagen efter ;) för dom ville börja om festen på lördagen och göra om allt från början och det är väl det bästa betyget man kan få!?! Nu bjuder jag på lite bilder från detta härliga party...alltifrån våra hempysslade inbjudningar, goodiebagsen, festpimpad altan, gofrukosten till vårt 9-manna tält med belysning i såklart. Väljer att inte dela bilder där tjejerna är med så stranden med bad o pizza och allt bus i trädgården håller vi för oss själva :) 
Kan tipsa om att sockervaddsdrinken blev populär...vi sockrade kanterna, fyllde med sockervadd sedan vid serveringen häller man på sockerdricka el fruktsoda så smälter vadden ;)
 <3 <3 <3





Nu har jag legat hemma sjuk hela veckan lång i en elak förkylning men imorgon blir det jobb igen, har hört på flera håll att det är många som blivit sjuka runt omkring så det är väl bara att gilla läget och hoppas det ger sig snart...Har iallafall precis kollat senaste "Familjen Annorlunda" och "Bondeparet" så nu är jag på riktigt bra humör för jag har skrattat och mått så gott av dessa härliga program...(om du inte tittat på Bondeparet så göööör det!!! Dom renoverar sitt framtida hem) barnen sover...huset är tyst <3
Tänkte passa på att åka iväg på lunchen imorgon och förtidsrösta iallafall så man slipper trängas på söndag...det ska bli skönt när detta val är över och man slipper allt som har med politik i all form av media ett tag!! vad man än tittar på/lyssnar på så är det politik och pajkastning mellan partierna...hoppas nu bara att valet inte blir så illa som det har förutspåtts...vi får väl se... 
Önskar er en härlig fredag och en underbar helg!!
Kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)