25 september 2018

Höstfint på graven

Nu är det verkligen höst på riktigt...som det har blåst under helgen och början på veckan...burr...det har gjort att det känts ännu kallare...har lite panik för att jag inte hunnit plocka in mina pelargoner ännu så imorgon får jag göra ett ryck, plus att växterna jag grävde upp ur den stora rabatten fortfarande står i krukor för jag har varken hunnit eller orkat gräva ur rabatten som är igenvuxen som jag hade tänkt göra...hmmm...och helgen som kommer har vi barnklädesloppis lör-sön så då hinner jag inte med nåt trädgårdsarbete...vi får väl se...

Det har varit fullt upp här hemma senaste veckorna, jag har gjort klart en massa småsaker inför att en reporter från ST var hit och gjorde hemma-hos-reportage så det va himla skönt att få avsluta en massa småsaker. Reportaget kom ut på nätet förra onsdagen och i lördags kom det i bilagan Bostads Plus, det finns en film hon spelade in också som ni kan se här...
Kommer visa lite mer bilder i ett annat inlägg längre fram...men fy vad hemskt det är att se sig själv på bild och värst av allt att höra sin egna röst!!! Oj oj jag går verkligen utanför min comfort zone men jag får prata om något jag brinner för nämligen inredning så där är jag trygg.
Men det har varit mycket annat som fyllt veckorna så nu ser jag fram emot en lugnare Oktober ;) (hoppas jag)

Tänkte visa er lillhjärtats grav iallafall, plockade hem allt från sommaren och gjorde iordning ett mini växthus med ljusslinga på timer, lite vita stenar, några söta kaniner som jag köpt. Till detta nya ljuslyktor och höstblommor <3




Nu ska jag sova, har tidig dag på jobbet imorgon så det är upp med tuppen kl 05.30
Kram på er och God Natt, 
sedan kanske jag måste säga välkommen till min blogg till er nya läsare som hittat hit <3 här hittar ni alltifrån inredning, vardagskaos, en massa surr, måååånga bilder för jag älskar bilder och att fota, loppisfynd till pyssel, recept m,m m,m
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)