05 november 2011

Vad jag hittade på min glasveranda :)

För ett tag sedan fick jag en förfrågan om jag kunde hjälpa en familj att inreda deras söners rum, detta är en familj som jag lärt känna genom att jag varit “dagisfröken” till deras yngsta kille :) så självklart blev svaret JAAAA!!!
Jag bad Anette att fota grabbarnas rum och sedan lista upp grabbarnas favoritfärger, intressen och vad dom helst leker med. Sedan satt jag med dessa bilder och ord så fort jag hade en ledig liten stund och efter några veckor så hade jag 2 bilder klart i mitt huvud om hur jag skulle inrett rummen, så jag printade ut rumsskiss, färg o tapetval och förslag på nya möbler och gamla möbler jag skulle återanvända.
Anette blev jätteglad över mina förslag och det värmde i hjärtat när hon med världens största leende kom och gav mig en stor kram och tackade. Men jag kan säga att jag fick väldens energikick när Anette en dag lägger ut en bild på facebook av den yngsta killens rum, och vad ser jag??? Jo “bilden” av rummet som jag hade i huvudet i real life!!!! Jo dom köpte alla mina ideèr =) dååååå känns det roligt!!!! Detta bevisade att hon verkligen tyckte om mina ideèr!!
Jag väntar på bilder från den stora killens rum som dom fixat med under Novemberlovet det ska bli superspännande att se!!!
Nu är jag så fräck att jag lägger ut en bild från den lilla killens rum (väntar på fler bilder från rummet) hoppas du är ok med det Anette om du läser mitt inlägg :)
320767_10150267103570222_742145221_7789562_4959620_n 312055_10150325205195222_742145221_8174202_2061649926_n
Rummet Före – Rummet Efter
Men åter till bloggtiteln…vad som fanns på min glasveranda..hihi…nu undrar ni väl vad det har med ovanstående story att göra jo denna underbara Anette hade varit hit och lämnat en stor fin present till mig när jag tyvärr begett mig till ICA men oj så glad jag blev när jag såg presenten när jag kom hem!!! Hon har brytt sig så mycket att hon kikat på min “önskelista” från ikea som jag gjort här på bloggen för just några av dom gobitarna har hon köpt till mig som tack för rumsinspirationen :) Det värmde i hjärtat!!! Bara titta vad fina saker jag fått!!!
04-05 November 2011 002
04-05 November 2011 007
04-05 November 2011 008
Ett mycket trevlig bidrag till att göra min jul ännu mysigare, pläden är tjock och underbar, krukan/skålen ska fyllas med något juligt ;) och svamparna är såååå himla fina!!! Sånna måste du köpa om du ska ha nåt julpynt…plocka in en liten minigran från skogen och häng i en enkel belysning och dessa underbara svampar det räcker!!! Julen infinner sig direkt!!
Herr Kamprad varuhus är ju bäst ;)

04-05 November 2011 004
Kram på er/Maggi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)