09 augusti 2012

Trädgården står i blom trots ruskvädret

Ja min sommar blev alldeles för kort…känns inte som att det verkligen varit sommar…men men jag är en som älskar alla våra årstider som tur är så för mig innebär hösten varma mysiga kläder, yllestrumpor på, sköna plädar i soffan, tända ljus och en stor kopp te Ler Mys med andra ord!! Men jag brukar för det mesta ha vackert sommarväder på min födelsedag…men det ser mörkt ut inför morgondagen…men hoppet finns där Blinkar minns alla barnkalas när jag var mindre som soliga kalas ute i trädgården…
Men som tur är blommar många blommor på ändå ute i min trädgård…bland annat en ny lilja som jag köpte ifjol på Ica av alla ställen och i år bär den 2 vackra blommor!!
06-09 Augusti 2012 018
Lite annat från trädgården…bland annat pilplanteringen, den lilla lönnplantan har svärmors sambo drivit upp och som jag sedan fått för plantering, dom vackra blå tistelblommorna (glömt namnet just nu), clematisen håller precis på att slå ut i blom och den är heeelt tokfull av knoppar Ler
01-05 Augusti 2012 026
01-05 Augusti 2012 028
01-05 Augusti 2012 029
01-05 Augusti 2012 030
01-05 Augusti 2012 031
Nu ska jag sova och ladda för morgondagens jobb som övergår till familjemys med både smörgåstårta och kladdkaka som jag fixat ikväll…
Kram på er där ute i regnrusket/Maggi

2 kommentarer:

  1. Du, den där eken.....jag undrar om inte det är en lönn....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa....du har helt rätt...jag som snurrat ihop det :) Hihi tack för "hjälpen" :)

      Radera

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)