29 februari 2016

Vårkänslor

Dagar som idag när solen strålar, det är så skön temperatur att man kan ha dörren öppen ut mot altanen då känns det som vår...fast det svänger tvärt till -15 under natten...men det låtsas jag inte om utan jag lever i en vårbubbla jag ;) plockade in lite körsbärskvistar igår och i helgen köpte jag lite små vårblommor och då blir man på ännu bättre humör :) har gjort vår i köket nu och längtar efter påsken med dun, påskägg och härliga pastellfärger <3





Dessvärre fortsätter sjukstugan här hemma som började med sonen som sedan smittade mig o mannen förra helgen så vi var däckade hela förra veckan och är fortfarande inte friska...nu var det dags för dotterns tur som insjuknade igår så natten tills idag kunde jag lägga mig vid 02.30 när hon äntligen somnat på soffan uppe i vardagsrummet...himla tur jag har min syhörna uppe så jag passade på att sy 2 beställningar och sedan sydde jag en vit månkudde till minis säng och en s.k sovorm fast jag gjorde en sovtax ;) ska bara fixa ben och nos så är den klar sedan och kommer funka som ett större babynest när mini vuxit ur det vanliga babynestet...bilder på taxen kommer senare...



 Det är så kul när man har tiden vissa dagar att prova nya idéer vid symaskinen som man haft i huvudet en längre tid...

Helgen som var gick i en rusande fart här hemma, jag och dottern hade tjejdag som hon önskat länge nu så vi passade på nu eftersom tiden till mitt bf datum är så nära så vet man aldrig när vi har möjlighet att åka iväg själva nästa gång... Vi började iallafall på en barnklädesloppis där jag gjorde några riktigt fiiina fynd!!! 
För 500:- fick vi en helt ny House of Lola kjol i puderrosa till dottern, splitter nya remsandaler till dottern, 4 tröjor till dottern, 1 par skalbyxor i nyskick till dottern,1 spännande drakbok i nyskick som båda barnen älskar!! en pyjamas till mini, en helt splitterny tunika till mig med lappar kvar, 1 klänning till mig, 1 tunnare kofta/jacka till mig, några små leksaker till sonen...har säkert glömt nåt :P 

Efter loppisen blev det en annan loppis vi besökte där fyndade jag detta...

Sedan gjorde vi Birsta en sväng, en toktrött mamma o en jätteglad dotter och det var huvudsaken <3

Nu blir det soffläge en stund sen ska jag sy lite mer...Kram på er
(pst på ons går vi in i v.39 ;) och igår firade vi denna snygging som blev 1 år!! )
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)