10 februari 2017

Saker jag sytt genom åren

Det finns ord som sammanfattar mig rätt bra
Familjen o Vänner
(det viktigaste jag har) 
Inredning 
(brinner för den lantliga slitna stilen och det har jag gjort i 15 år) 
Trädgård 
(Älskar att påta på ute på sommaren)
Loppisar 
(Springer på alla jag kommer över)
Pyssel 
(Har alltid något på gång, sy, måla möbler, gjuta med betong, baka, och så pyssel med barnen m,m m,m)

Men vad har jag då gjort vid symaskinen?? Har suttit och kollat igenom bilder nu när jag bytt dator och det är ju kul att se gamla projekt plus att man får lite ny inspiration för det går liksom i vågor mitt syintresse. Det roliga är ju att nu när dottern klarat symaskinskörkortet på slöjden så blir hon mer o mer intresserad av att sy och greja. Kul att få dela detta intressen med henne <3
 Tänkte ge en liten sammanfattning på lite av allt jag sytt under åren iallafall, kanske kan förmedla lite inspiration till någon av er att sy där hemma :)

Monster

Spöken 

Presentset med kuddar, Uggla o Vimpel

Små ugglor o elefanter med snuttband


Snuttar




Mössor och pannband






Godsaker




Hjärtan, girlanger, bokstäver, vindspel, lyktor, glassar, moln och månar m,m


Ugglor (har dock inte fotat alla)

Massor av vimplar som beställning till barndop, påsk, jul, altanen, växthus, presenter m,m m,m visar några av dom alla. Här har folk själva önskat stil, färg, tyg m,m





Babynest och en s.k sovorm fast jag gjorde en lång tax till sonen...ska fota denna eftersom det glömts bort





Har även blivit endel nappband som jag tyvärr glömt att fota men dessa fanns på bild...



Tehuva till svärmor och ett flygplan till en liten kille som älskade flygplan

Överdrag till min symaskin

Nu ska jag sooova, resten av familjen sover och lugnet har lagt sig. Imorgon så är det fredag (igen) tycker veckorna går så jäkla fort!! Måndag och sen är det fredag igen och helgerna säger swish...men men vi har turen att de flesta helgerna i februari är oplanerade så himla skönt!! Att bara ta tagarna som dom kommer och göra det vi känner för. Men denna helg blir det innebandy för dottern hela söndagen och då är det bara att ställa upp som chaufför och sällskap :) Pappan stannar hemma med småbrorsorna och har fullt upp hemma med dom ;) Men lördagen är tom o ledig så då får vi se vad vi hittar på, hoppas bara att kylan ger sig lite för nu har vi -18 burr...går och funderar på en ommöblering av vardagsrummet nere men det är ett svårt rum att få till bra pga en öppenspis, en stor dörröpping, 2 fönster och en luftvärmepump...så jag får nog fortsätta fundera... 
Hoppas ni får en mysig helg, njut av nära o kära. Kram på er <3
 

2 kommentarer:

  1. Du har gjort mycket fint! Alla de saker du sytt till oss har varit älskade. Flygplanet har "sovit med" i Simons säng i flera år och ser därför lite mer noppigt än det gör på din bild. Vimplarna ser lika fina ut fortfarande, och även den älskade elefanten. Tack igen❤ Hoppas du hinner göra fler glada med dina mästerverk längre fram! Kram, Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen <3 Det är precis som det ska va att sakerna används :) Kram <3

      Radera

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)