21 februari 2017

Snö och sjukstuga

Det blir inte alltid som man tänkt sig, hade tänkt gå på öppna fsk idag men Milian fick hög feber natten mot måndagen och den febern kommer och spökar kvällstid tyvärr...han är inte dålig på något annat sätt och på dagarna är han som vanligt, eller lite tröttare kanske men inge förkyld eller så men när kvällen kommer blir han varm och ledsen. Ikväll var han nästan helt bra så vi får väl se hur resten av veckan blir för imorgon är skolan stängd för planeringsdag så då blir det vila med. 

Sedan skrev jag i förra inlägget att vårkänslorna infunnit sig, det skulle jag aldrig skrivit för den natten kom det mera snö!!! Jag älskar att vi har årstider och jag älskar snö före jul och efter men nu vill jag ha vår!! Idag var det en riktigt fin dag med strålande sol på blå himmel men Milian som varit sjuk till och från kände sig inte sugen på att gå ut...så typiskt...så det blev filmmys inne och jag gick loss med snabeldraken som vanligt för hunden har börjat vårfälla sin päls så nu hjälper inte laxoljan helt och hållet. Så den dagliga städningen av nedervåning avklarade vi på fm sedan tog vi en tur till Ica och jag sprang in på jobbet till en underbar vän som fyller år idag och överraskade henne med en ihoppysslad Ananas ;) en flaska Bubbel, cellofan och geisha...såg detta pyssel på nätet nånstans och va tvungen att testa att göra en :)


Det har blivit lite pysslande vid symaskinen förra veckan, hade beställningar på 3 vimplar som jag sydde. Den första var önskemålet Grått/Vitt/Rosa i sötare stil, dom andra två var önskemålet Timrå hockeys färger så jag hoppas att mottagarna uppskattar vimplarna :)


Tänkte ta tag i att sy lite fler snuttar till Colin nu när det drar ihop sig mot förskoletid för honom, det är ju skönt att ha många så man slipper dra dom fram och tillbaka från förskolan...har liiite ångest över att Colins första år gått så fort!!! Hjälp vart tar dagarna, veckorna och månaderna vägen??? Han kommer skolas in sista veckan i april för i maj börjar jag att jobba så smått, förhoppningsvis börjar jag 50% och är sjukskriven resten för jag vet inte hur min kropp och hjärna kommer reagera efter först en lång sjukskrivning efter att jag brakade igenom isen när vi förlorade vår dotter, och sedan mammaledighet på det. Mycket känslor, lång sjukhusvistelse, stress, jobbiga läkarsamtal, allt detta som hänt under de senaste 2,5 åren har slitit nåt fruktansvärt på mig och jag har bestående hjärnskador efter stresspåslaget i form av stora problem med minnet. Jag vet inte om jag kommer bli bättre? Det är fruktansvärt frustrerande att tappa tråden, ord, namn m,m värst är nog namndelen...jag brukar ha ett ruskigt bra minne plus att jag jobbar med ett yrke där man träffar mycket folk barn, föräldrar, syskon, släktingar m,m så namn är viktigt för mig men jag kommer vara helt öppen med detta på jobbet mot föräldrarna att jag inte är nonchalant utan har problem med just minnet. Sedan vet jag i dagsläget inte om f.kassan kommer godkänna en del sjukskrivning men jag hoppas verkligen eftersom jag har både psykolog och läkare med mig, dom som följt mig under dessa 2,5 år som kan min resa och som ser hur jag mår. Jag tycker själv att det ska bli roligt att komma tillbaka till jobbet för jag älskar att jobba med barn och människor, jag gillar föräldrakontakten och saknar kollegorna så det ska bli bra på det sättet men samtidigt vill jag vara mammaledig så länge det bara går men det är tyvärr ekonomin som styr. Det sliter på ekonomin att vara hemma i 2,5 år men jag hoppas på att det får bli en lugn start och så tänker jag o barnen vara långlediga i Juli-Aug sedan får vi se hur hösten blir...men visst är det väl synd att det är ekonomin som styr i slutändan...
Men en lång härlig sommar ser vi fram emot, och jag hoppas att Colins inskolning kommer gå bra, han ska gå på min arbetsplats på en grannavdelning så jag känner hans fröknar väl och det känns toppen!! Men först har vi 2 månader till med ledighet tillsammans och jag kommer njuta varje dag av all tid som jag får med mina barn <3 bästa tiden i världen!!!


Kram  och Godnatt <3

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är/har varit sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: https://www.afaforsakring.se/privatperson/sjukforsakring/las-mer-och-anmal/

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
    Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/uppsokande-kundtjanst/

    Vänliga hälsningar
    Alicia
    AFA Försäkring

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för ditt tips!!! Skickade in en ansökan och jag hade hört innan att kommunanställda inte har rätt till AFA men det hade jag ju!!! Tusen tusen tack för tipset!!!

      Radera

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)