01 oktober 2018

Tapetkärlek

Tänk vad den här helgen gick himla fort...kan ju visserligen bero på att vi har anordnat Barnklädesloppis hela helgen och jag har fått umgås med bästa tjejerna <3 så mycket tok, skratt och surr!!! Det är en jobbig helg och vi sliter som djur MEN all tid man får med dessa fantastiska människor är ju ovärderligt!!! Nu ska jag bara få till en "after loppis" dejt med brudarna också ;) lite tjejmys i höstmörkret...
Men jag har inte sett familjen så mycket istället tyvärr...men men imorgon får jag tid med den yngsta sonen när det blir vab...dessa förkylningar går bara runt runt runt på förskolor och skolor denna årstid så det är väl bara att gilla läget.

Men hörni kan man älska en tapet???? Jaaaaa!!! Är så himla förtjust i tapeten jag valt som fondvägg i sovrummet <3 det är verkligen riktig tapetkärlek!!! och nu letar jag efter en snygg tapet till varadagsrummet uppe och jag tror jag hittat den rätta...jag vill ha en mörk tapet mot det vita snedtaket och dom andra ljusa väggarna...men bakom soffan vill jag ha en blommig tapet i mörka färger  och jag har fallit för denna <3 lite dyr dock så jag har sökt efter nån liknande till bättre pris men tyvärr är det ingen som känts sådär WOW som man vill känna så det kanske blir favoriten ändå ;) vi får se...men visst är den snygg!!! Me like!!!



Men vår sovrumstapet iallafall den passar så himla bra mot dom andra mörkgrå väggarna och våra möbler i vitt, grått och turkost <3 det är bara golvet som ska bytas och så saknas taklister och golvlister. 




Finns nog inget som intresserar mig så mycket som inredning!! Just att hitta saker, möbler, färger o tapeter, detaljer och annat som just jag älskar. Mitt hem ska visa hur jag är som person, det ska visa vad just jag och min familj tycker om och det tycker jag att man ser i vårt hem. Jag älskar att kolla på olika renoveringsprogram och inredningsprogram där man får inspiration, idéer eller bara blir sådär fascinerad över hur kreativa folk kan vara!!! Har haft två favoritprogram i höst och det är "Bondeparet" som renoverat upp sitt stora hus på landet, såg precis sista avsnittet och hoppas så att det kommer mer med dessa två härliga människor!!! 



Sedan följer jag programmet "Drömmen om slottet" och jag säger bara WOW vilka tuffa människor som tar sig an ett projekt i den storleken!!! Vilken glädje och entusiasm dom har för detta fantastiska slott <3 Det gör ju att ens egna projekt känns som småsten ;) hihi...


Nån gång i livet hoppas och drömmer jag om att få jobba med just inredning i någon form...jag älskar att arbeta med barn och brinner verkligen för det med men inredningen har funnits där sedan jag var liten. Som barn möblerade jag om mitt rum stup i kvarten, jag skissade och ritade drömhus/lägenheter med kompisarna på stooooora papper...tänk det va nåt av det bästa jag visste!! Att rita upp bostäder med linjaler och sedan inreda dem <3 jag är rätt säker på att skulle jag leta igenom lådorna i förrådet med allt som är sparat sen jag va liten så hittar man massor av dessa ritningar. Jag vet t.o.m att jag på gymnasiet beställde efter broschyrer för arkitektutbildning men den jag hittade fanns i Danmark...så drömmen har alltid funnit där....Vi får väl se om jag någongång vågar kasta mig ut i det okända ;)
Nej nu måste jag soooova, är helt slut efter loppishelgen.
Kram kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)