12 september 2017

Årets första och sista auktion

Jag önskar så att jag hade hunnit med flera auktioner i sommar men så blev det tyvärr inte, dels har jag inte sett att det varit så många och när det varit så har det inte passat in i livet. Men lyckades besöka en auktion för 2 helger sedan i Hassela, drog med mig en härlig vän och åkte iväg för en heldag....solen sken och vi med den :) Det va inte supermånga besökare som tur är så nästan alla saker jag var intresserad av vann jag budgivningen på!!! Yey!! Det var nog endast dom fina fönstren som jag velat ha men dom blev alldeles alldeles för dyra!!!! Men jag får leta vidare efter denna modellen på fönster, så fina spröjs <3


Men men en massa annat fint för inte många kronor blev det...tyckte synd om tanten som sålde ut stora delar av sitt hem pga att hon skulle flytta till lägenhet för folk bjöd noll och ingenting för mängder av saker...men det är ju så men auktioner...pst ser ni vem som är auktionist??? Såklart Stefan en av Bönderna från Bonde söker fru ;) haha rapp i käften och rolig var han!!



Detta fick jag iallafall med mig hem...
 2 rörstrandtallrikar i fint skick 20:- st

En stooor gammal Godisburk tror jag betalade 150:-

2 buntar med bestick, en del i nysilver som jag redan hade lite av 40:- per "bunt"  Detta är ena den andra var det ännu mera i...

En stor trälåda med lite smått o gott i bl.a en fågelholk...

Ett fint ställ med 3 glasflaskor, det ska dock vara 4 flaskor så jag får jaga den sista på loppisar framöver ;)

En stor marmelad plåtlåda med glaslock

En fin våg till min samling för ynka 50:-

Ett underbart bord för 20:-

Sedan var jag ute efter en spegel som jag hade sett men den la han ihop med 2 "skräp" lådor som ingen bjöd på...men när jag började kolla i lådorna hittade jag lite annat roligt...vad betalade jag för allt detta?? 10:- (Det som jag inte ville ha i lådorna lämnade jag in på en av loppisarna)

Sedan så stannade vi till på 2 loppisar på hemvägen och där fann jag detta... en mandelkvarn 12,50 2 oöppnade askar glitter 10:- st, en strut med pappersrullar 10:-


Nu ska jag krypa ner i soffan o kolla lite serier efter kväll nr 2 med föräldramöten...igår var det Celines klass och ikväll var det Milians klass...och imorgon är det möte på jobbet ;) haha
Hoppas ni haft en fin kväll allihopa <3

Kraaam <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)