27 september 2017

Sundsvalls tidning

Blev överraskad förr förra veckan när en tjej från Sundsvalls tidning kontaktade mig för att hon hade sett bilder från min byrå som jag fixat till. Bilderna hade hon sett i en pysselgrupp på facebook och nu undrade hon om dom fick göra ett litet inslag i deras bilaga "Bostads puls" Självklart fick hon göra det så jag blev uppringd och intervjuad kring mitt intresse för loppisar, återbruk och pyssel. Så i söndags fick jag se slutresultatet :) superkul!!
Återbruk ligger mig mycket varmt om hjärtat för både miljön och plånboken, att hemmet dessutom blir så mycket mer personligt det är liksom guldkanten på alltihopa <3 eller vad tycker du??
 

Så vad händer hemma hos oss denna vecka då?? Jo jag laddar inför vår Barnklädesloppis som sker till helgen, jag sorterar och prismärker för fullt...alltid ute i sista minuten :P att man aldrig lär sig...haha...nåja...har hunnit med 2 svängar på gymmet, jobb, brottningsträning för Milian, utvecklingssamtal för Milian, rensat ännu mera inne (slängt och rensat ut till loppisrummet), läxläsning för båda barnen och vaccinering av Colin.
Igår var jag dessutom och besökte vår mysiga handelsträdgård här i Matfors, dom har gjort en uppfräschning  av butiken och det var så fint så!! Köpte lite höstblommor och några lyktor så idag gjorde jag höstfint ute <3 Mysigt att få boa till hemmet i höstskrud!! Ska ta bilder nån dag när jag kommer ihåg det... Bjuder istället på mina nya snygga träningskläder och väska!! Såååå snygga <3 Kärlek vid första ögonkastet!!!


På tal om höstfint så var hela familjen till graven i Söndags och gjorde höstfint hos Smilla <3 vi hade en mysig familjedag som började med Brunch på Ikea (uppskattades av oss alla), 
sedan några timmars bad inne på Himlabadet, middag inne i stan och sedan graven på vägen hem. Alla va så nöjda och trötta när vi kom hem och samtliga somnade ovaggade den kvällen :)


Sitter just nu och har nyheterna på TV:n och återigen pratar dom om demonstrationerna i helgen som sker i Göteborg...jag blir både ledsen och mörkrädd över såna nyheter, vi lever på 2017 och alla vet vad som hände Judarna, dom flesta har sett skräckbilder från olika koncentrationsläger i Tyskland...Hur FAN kan man då tycka att detta är något att stå upp för??? Hur kan man idag vara en stolt nazist??? Jag förstår inte!! Dessa människor skulle få prova på att bo i ett koncentrationsläger att få bli behandlad så som Judarna blev...då skulle dom kanske ändra sin syn på livet... Men tragiskt är bara förnamnet och jag hoppas att inga av mina nära o kära är ute i Gbg och rör sig under lördagens oroligheter...vill inte att någon ska skadas...får såna flashbacks till kravallerna 2001...

Nej tänk om folk la all denna tid på kärlek och omtanke till varandra tänk vilken underbar värld vi skulle få då <3


Sov gott alla fina <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)