24 september 2017

Hjulet snurrar och jag med det :)

Det händer mycket på jobbet och mycket på hemmaplan just nu så därför känns det som att hjulet snurrar ännu snabbare än vanligt, tycker mest att det är måndag, tisdag och sen fredag... Så vad händer där då??? Pusselbitarna på jobbet faller på plats allt eftersom och man börjar komma in i allt igen och det känns skönt!! Dessutom kommer det en ny kollega på måndag så då är vi snart full styrka (jag jobbar dock 50% ännu så där har vi vikarie).

Hemma då?? Det har varit många möten senaste tiden föräldramöten, jobbmöten m,m Veckan som kommer innehåller 2 utvecklingssamtal samt bvc med spruta så vi håller ångan uppe. Har äntligen tagit tag i renovering av sovrummet!! Underbart!! Har inte gjort något där inne sedan vi flyttade in i huset så detta var nödvändigt. Gulnade strukturtapeter har ersatts med fräscha mörkgrå väggar, en toksnygg fondtapet ska upp när tid finnes och dessutom har den nya sängen monterats så vi sover som kungar!!! Men det tar tid eftersom vi jobbar och har 3 barn hemma, plus att jag fick idén förra lördagskvällen och satte igång att riva tapeter ;) hahaha bästa idéerna kommer på sämsta tiderna...så det har blivit många sena kvällar denna vecka. I samband med detta har saker fått byta plats på övervåningen och 2 bokhyllor med barnböcker fick plats i avsatsen ovanför trappan. Så numera har vi ett eget bibliotek (1 m2 i storlek men ändå..hihi) barnen tycker det är tokmysigt iallafall!! Där biblioteket numera är var min syhörna men den  har flyttat in i sovrummet till min lilla skrivbordshörna. Colins säng och linneskåpet har flyttats runt i sovrummet och har nu hittat nya platser där inne. Har fortfarande en massa kvar att rensa, sortera och röja upp men allt hinns inte med på en gång. Så ni får se ena delen av sovrummet nu...det som inte kommit upp är Colins sänghimmel och några tavlor...men ni får en liten hint om vad som händer...nytt golv, fondtapet, golv-och taklister saknas så ni vet...

Sovrum före...


Efter... 




Här får ni en tjuvkik på den blivande fondtapeten också <3 plus den fina lilla planschen i Colins hörna...


Så nu ska denna trötta mamman ta och gå o lägga sig för väckaren ringde även imorse :P var på barnklädesloppis o fyndade...och imorgon ringer den igen för vi ska ha en mysig familjedag som vi tänkte starta med brunch på Ikea och sedan några timmar på Himlabadet!! So barnen längtat!! :)
Blev många fina fynd idag först på barnklädesloppisen o sen på en vanlig loppis...efter det har jag varit chaufför till 2st 11-åringar. Kom ju på att jag inte visat min nya tatuering?!? Den måste jag ta och visa er nån dag :) Plus att ni ska få veta nåt riktigt kul som hände idag...
Kram allihopa o sov gott <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)