24 oktober 2018

Återanvändning

Det blev en vecka hemma för min del detta, en elak förkylning som håller sitt grepp på mig men man hinner tänka och fundera massor på saker man vill ändra om eller flytta om här hemma ;) för hjärnan går liksom inte att stänga av oavsett man är sjuk eller ej. Sedan har jag även passat på att klicka hem lite fler julklappar så trots sjukdom har jag fått liiite gjort (rastlös själ och jag hatar att vara sjuk...jag vill ju träna, va pigg och orka med mina barn, sova gott och känna smak av det man äter...så nu räcker det)

Men har iallafall legat och funderat lite kring ditten och datten...det finns massor jag vill göra och som jag ska göra när orken är tillbaka...en köksvägg ska iallafall bli mörkgrå...sedan har jag beställt fiiinaste småstolarna till Colin i julklapp så nu ska jag plocka in ett av dom gamla små barnborden och måla om det så han får en egen liten möbel att duka och fika vid :) så det blir både nytt och återvinning ;) problemet är bara ytan vart det ska stå eftersom han inte har något rum ännu...så det funderar jag vidare över...men kolla in va fina stolarna är!!! Väldigt gedigna helt i trä så dom är rätt tunga <3



Något annat jag har gjort om/piffat upp är våra tråkiga badrumsmöbler: tvättkorg och hylla...vill ha en ny hylla men den ska se ut på ett visst sätt plus att den kan inte vara för hög o för bred eftersom det är snedtak. Men nu använde jag lite tyg, hjul, en såg och några kakelplattor. Tvättkorgen användes inte som tvättkorg utan som avlastningsyta så jag valde att såga upp den framtill, sy draperier till sidorna, sätta hjul på den och limma kakelplattor på locket. Så nu kan vi förvara sköljmedel, fläckmedel mm inuti :) hyllan bredvid fick ett draperi för att dölja allt stök..haha :P

Tvättkorgen före...


Så nu funkar det ett tag till med dom gamla möblerna ;)


En annan återvinning är den här gamla hästvagnssoffan som numera agerar sittbänk ute på glasverandan...soffan hittade jag i ett uthus hos min pappa.


Nu blir det ett försök att sova lite...
Kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)