23 oktober 2018

Förkylda

Här hemma har vi sjukstuga just nu...både jag och Colin har åkt dit...jag kände mig krasslig när jag gick hem i fredags från jobbet och under helgen bröt det ut ordentligt...Colin gick hem i torsdags med ögoninflammation men den har nu övergått i feber och sedan krupphosta. Jag trodde att kruppen hade försvunnit för han har inte haft något sånt på närmare 1,5 år :O men i helgen kom det som ett brev på posten...Sedan kom Celine hem från skolan idag och klagade över halsont så nu ligger även hon i feber. Så det är "bara" Milian och Staffan som hållit sig friska...tur vi firade pappan i familjen i förskott i lördags när alla va skapligt pigga med presenter, smörgåstårta och JumJumkaka som han hade önskat...vi är inga tårtmänniskor direkt :P

Så idag fick han bara gratulationer <3 men min present får han näst nästa helg då han och jag åker till Sthlm för ett dygn...vi åker tåg, bor på hotell och så ska vi se Magnus Ugglas show på Göta Lejon. Showen är på fredags kvällen...så på lördagen är det hotellfrukost, strosa på stan och sedan tåget hem på kvällen. Det ska bli så himla mysigt!! Senast vi gjorde nåt själv var är vi åkte till London och det var i februari 2013 ;) haha så det var väl på tiden. Barnens farmor kommer iallafall upp och myser med barnen både under höstlovet och helgen när vi är borta...så dom har det lika bra som vi har det :)

Nu får vi väl se om det b lir snö som dom varnat för imorgon...tur är det då att vi fått undan allt i trädgårn. Vi gjorde ett ryck förra veckan så nu kan man koppla av den biten iallafall fast snön får gärna vänta en liiiiten stund till tycker jag...
Jag måste haft en jäkla massa energi under dom senaste 2 veckorna för jag har lyckats få en massa gjort här hemma också. har röjt och städat sånt där tråkigt som man dragit på men nu är det gjort och det finns väl ingen bättre känsla!! Även på jobbet har det blivit mycket gjort och det va med sorg i hjärtat som vi sa hej då till våra tyska elever efter 6 veckors praktik. Dom åkte hem förr förra fredagen och både barnen och personalen saknar dom mycket!! Tänk va snabbt man lär känna nya människor och trots språkbarriärer så lärde vi känna vår underbara Louisa riktigt väl. Hon kommer bli en fantastisk pedagog!!

Bjuder på några bilder från en annan trevlig kväll vi hade på mitt jobb, först hade vi bilbingo och sedan var slutstationen på "Det goda bruket" här i Matfors där vi fick avnjuta riktigt smarrigt fika.


Nej nu ska jag leta åt nåt lindrande för min halsont och sedan försöka sova...hoppas att ni håller er friska och krya där ute.
Kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)