31 oktober 2018

En vacker höst går mot sitt slut

Efter att vi idag igen haft snöblandat regn plus en massa blötsnö så känns det verkligen som att hösten strax är förbi och vintern tar vid...fast vi går ju faktiskt in i november på torsdag så jag ska verkligen inte klaga!! Denna höst har varit fantastisk på alla sätt!! Vackert väder för det mesta, vet faktiskt inte när vi senast hade en så pass fin och varm höst?!? Sedan har vi lyckats fylla den med en massa roligheter <3 Tyvärr just nu så fortsätter sjukstugan här hemma...jag va till läkaren igår efter att fortfarande efter 10 dagar vara dunderförkyld!! Jag har liksom gått igenom hela kroppen kan man säga...ena dagen feber, andra dagen ont i hela kroppen, nästa dag jätteont i halsen, sedan bihålorna med en hemsk huvudvärk, sedan lite feber igen och så nu öroninflammation på båda öronen, ont i bihålorna, snorig samt en jäkla hosta...så jag kom hem med penicillin, hostmedicin samt kortisonnässpray och en veckas sjukskrivning :( inte direkt det höstlov jag hade hoppats för barnen direkt. En mamma som inte orkar så mycket mer än att kolla film, laga lite mat och på sin höjd borsta håret...har knappt varit utanför dörren på två veckor nu... Men deras farmor är här denna veckan och har lov med oss så hon har haft desto mer ork att spela spel, umgås och ha det mysigt. Men visst är man väl knäpp som känner sig som världens sämsta förälder för att man inte orkar :( men idag fick vi fram Halloweenpyntet som Milian tjatat om i över en vecka och imorgon ska Celine äntligen få baka nåt smarrigt Halloweenfika som hon längtat efter...badhuset och birsta finns ju kvar trots allt och barnen verkar ändå inte klaga på att gå runt i pyjamas och myskläder hela dagarna. Men nu hoppas jag att alla dessa mediciner ska göra mig frisk tills på fredag när mannen och jag åker iväg ett dygn för att mysa och gå på konsert, och såklart att han håller sig frisk för han klagade över halsont ikväll och det vore väl inte konstigt om han åker dit eftersom hela familjen varit dålig utom han...men hoppas hoppas vi får va pigga på fredag!!

Tänkte iallafall bjuda på lite härliga höstbilder från oss...sådär sista dagen på Oktober (eftersom klockan passerat midnatt) och vet ni idag har vi bott i vårt hus i exakt 11 år!!! Herregud va tiden går fort och tänk så mycket vi hunnit göra med vårt hus under dessa år och tänk så mycket roligt vi planerar att göra!!! Underbart :) detta firar vi såklart med lite Halloweenfika.

 Vacker morgon i Rännö, fotade detta genom fönstret i vardagsrummet på övervåningen <3

 Har ni sett min lurviga livsnjutare <3 så vacker!!!


 Smillas träd har varit så vacker i sin höstskrud <3

 Att få med han på bild är inte lätt när det ska springas och röras hela tiden ;)

 Vi har firat pappans födelsedag <3

 Meningen med livet är väl att mysa <3
 Här behövs aldrig några filter <3

Å vet ni...impulsmänniska som jag kan va ibland så tog jag saxen för några veckor sedan och klippte av ca 15 cm, sen i med en hårfärg och vips var allt sommarslitet burr borta;) haha tur att mannen kan hjälpa mig att klippa där jag inte ser så det inte blir så jäkla ojämt...så här har ni mig :P fast tänk er just nu ett förkylningsfilter ovanpå detta...snorig näsa, ringar under ögonen, håret okammat, osminkad...ja ni kan ju bara föreställa er ;)


Hoppas ni har en friskare vecka än vad jag har...dock verkar denna elaka förkylning  drabba många...så till er som också är dåliga säger jag Krya på er <3 till er andra Njut av Hösten <3
Kraaam <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)