08 oktober 2018

Höstfint

För någon vecka sedan bytte jag ut sommarblomorna ute i blomlådorna och i krukorna kring bron, är ju himla mysigt med höst tycker jag ;) älskar färgerna, den klara luften och de vackra stjärnklara kvällarna...igår va en sån kväll...när jag var ute med hunden så bara njöt jag av att andas in luften och beundra himlen tyvärr missade jag norrskenet som folk i närheten hade fått se ca 1 timme tidigare..men det kommer fler kvällar <3 
Vi påbörjade även att göra höst ute i trädgården...vi plockade ihop alla trädgårdsmöblerna, bar undan krukor och annat smått o gott och såklart blir det en kedjereaktion...för då röjde jag ur ena redskapsförrådet så nu är det ordning o reda även där och det känns skönt!! Nu har vi "bara" det största förrådet kvar...suck..men det är så jäkla skönt när det väl är gjort... ;)


 Men jäklar va blommor man får överallt nu när man har plockat in allt från altanen o trädgården...2 stora olivträd, 1 citronträd, 1 fikonträd, en stor physalisplanta, en massa paletteblad, flera elefantöron, en massa paprikaplantor, äppelplantor m,m m,m så ja just nu är det växter överallt :P

Annars rullar det bara på här hemma, är så glad att hela familjen just nu är så pass "friska" man kan va i förkylningstider o magsjuketider...haha...men man ska väl inte jinxa nåt utan bara njuta ;) för nu kan båda barnen köra på med sina innebandyträningar och mamma kommer då även iväg på sina träningar...tyvärr har denna vecka o förra veckan varit träningsfria pga stress och jag har då valt vila och ladda batterierna efter jobbet för det har jag lärt mig efter 38 år...lyssna på kroppen i tid!! Men promenader och så rör jag mig hela tiden i det yrke jag har...fast till helgen då blir det gymmet...får väl se om det blir på badhuset eller vårt egna minigym som är städat och fint. Det är inte stort men fyller sitt syfte...finns dock några saker jag vill skaffa dit men det får bli längre fram.


Nu blir det lite serier, te och sedan sova...imorgon har jag tidig dag så då hinner man lite mer hemma efter jobbet.
Kram på er <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)