19 augusti 2013

5 kronors böcker

Denna helgen har varit alldeles underbar, en massa tid hemma med mannen och barnen, mysfrukostar, sovmornar och slapp Ler Vi klämde in ett barnkalas på Norra berget på lördagen jag och barnen men mannen va hemma förkyld…när jag kom hem stod det en kasse med presenter från min äldsta vän som varit förbi…ett paket till mamman och ett till dottern…och båda blev vi lika glada!!! Så tusen tack underbara Lotti om du läser detta!! Dottern fick pennset, pennfodral och skrivbok med Hello Kitty nu när hon ska börja 1:an och allt…min present visar jag en annan dag Ler Får ju presenter lite nu och då jag!! Underbart!!
Sedan har jag hunnit med lite tråkigare sysslor såsom städ o tvätt men det bästa är nog att skafferiet blev rejält städat och rensat, sedan gick jag igenom sonens rum idag…skönt!!! Har dessutom plockat ihop lite mera jag ska försöka sälja på loppisen som är här i Matfors lördagen den 31/8 kl 12-16 på folkets hus…blev lite porslin som jag rensade ut idag…Det blev även målning av 2 loppisramar, 1 loppisbricka och så påbörjade jag renoveringen av mina 2 skänkar i köket (har letat en stoooor köpmandisk en längre tid men hittar ingen så då köpte jag begagnat en likadan skänk som jag redan hade så blir det som en stooor skänk…koko jag ser ni…hihi)…borrade hål för nya handtag på lådorna och började måla om inuti lådor, och utanpå…ska tapetsera i skåpen och i lådorna tänkte jag…och lite annat…
17-18 Augusti 2013 036
17-18 Augusti 2013 037
Men jag passerade en gårdsloppis på väg hem från kalaset i lördags och passade på att kika in, där blev det ett gäng 5 kronors böcker iallafall…tänkte att dom kanske kommer till användning på jobbet nu när vi ska jobba med teknik som tema…men kommer nog prova en massa hemma med barnen också…sedan blev det två kriminalare till mig Ler Det slank även med en glasburk för 10:- till min pysselburkssamling…tycker om att stoppa allt pysselmaterial i fina burkar…

17-18 Augusti 2013 031
17-18 Augusti 2013 035

På tal om kriminalare har vi precis sett Wallander – Sveket, helt ok synd bara att herr Wallander själv börjar tappa greppet…men jag tycker dessa svenska kriminalare är mysiga iallafall…
Nu soooova…jobb med busungarna imorgon, Kram på er

1 kommentar:

  1. Jag kollade på saknaden, mordbrännarn å sorgfågeln i helgen.. å d ä nästan så jag ångrat! Sorgfågeln va ju så klart värst! Kram påre kompis :) Pussar från Cilla

    SvaraRadera

Va kul att du vill lämna ett litet avtryck :)